Thursday, October 28, 2010

~Pasal Nak Merehatkan Minda~

I need a rest!
Dah lama tak lepak lepak, golek golek dlm bilik hotel.
Kalo lepak pun atas dasar outstation. Owh. Itu adalah tidak bes.
Last lepak di hotel adalah di hotel Cemerlang Bandung bln 8 ari tu.
Bes tu bes la, tp itu bersama rakan2. Berdua duan bersama my dear rasanya belum ada utk tahun ni.
Betul ke takde? Jap nak recall. Zet..zet..zzzt...zttt... ok..mmg takde. Jalan2 thn ini adalah ber over nite di rumah-rumah shj, bkn di hotel.

Jadi retu dah plan ngan my dear utk carik tpt menenangkan minda. Penat dah kepala hotak neh.
Yg tak jauh sbb nak rilek2 satu mlm shj.
My dear kata PD. Ku namo namo namo sbb takut binatang gigit kaki.
My dear kata takyah la mandi. Ah. Mana buleh, ku ini kan giler tgk tpt mandi manda. Mana buleh dh smpai tepi laut tapi tak mandi. Kerugian.
So, rasa nak pi Bagan Lalang. Ada hotel Seri Malaysia kan.
Tp bila pikir..ah. namo namo namo sbb aku nak duk kat hotel tinggi2.. baru lah bes.

So, kata sepakat diambil tuk gi Genting. Yeay!
Plan adalah hanya utk lepak hotel shj tnpa gi main2 kat theme park tu.
Mula aku pikir First World je lah.
Lps tu masuk RW nyer web, gatal la tgk hotel lain.
Then dpt tau yg skyway pun maintenance until 21 Nov. (ah..asal aku pegi je maintenance, asal maintenance je aku pegi..last year pun camtu gak).

Lps tu aku gatal2 search kat Awana.
Eh. ini bes. Kebetulan plak kan skyway rosak kan. Eluk la tu.
Naik Awana Skyway pun buleh kalo rasa nak pegi. Kalo rasa taknak kita leh pegi memcm tpt lain kat situ.
Tambahan pulak aku tgk menda ini. Eh.. aku kan berhantu dgn subject matter ini.

Buleh baca kat sini utk keterangan lanjut - Awana. Gmbr pun sama amik dari sana.

Tak tau pulak kalo nak tgk gajah kat Kuala Gandah tu buleh lalu ikut sini. Lps tu byk jugak tpt menarik. Baca punya baca restoran frog porridge pun ada. Bukan la kat dlm hotel tu..tp ada dkt2 situ. Erkk...

Balik nati nak sajes kat my dear.
Kalo dia ok, buleh booking online sahaja sbb dpt rega murah.

But then, nak tnya sapa penah duk Awana nih?
Best tak?? berbaloi2 tak dgn rega yg kita bayar itu?
Cam 1st World tu mmg haluih la bilik std dia. Itu utk lepak2 afta main kat theme park tu ok la. Nak merehatkan minda tak dapek la.

Owh. ini adalah pre-honeymoon sempena lagi sebulan ulangtahun ke2 perkahwinan kami.
Honeymoon bebtul adalah masa bln 1 nati-Kundasang.. (alamak! tak book lagi..alamak!)

p/s : ini juga utk menenangkan ati aku yg sedih tak dpt nak pegi Digi Event esuk tu. Sedih tau. Siap org NN call utk reconfirm btul ke aku tak nak dtg sbb dia tak dpt emel aku. Bagus kan derang. Sobsss... tkpe arr..event lain, kalo kena tpt nya..aku pegi lah..sorang pun gamble je lah.. sobssss. sila jgn blacklist saya ye pihak Nuffnang. Sobbsss...

7 comments:

Hezesuze said...

amboii nak merehat kan minda katenye..ke nk buat projek mega ni uols?? huhuhuhu

Anonymous said...

hahaha akk nk tanya ngape minat gile ngan stoberi ek?saya bulan lepas g cameron xbeli pon stoberi bawa balik
kalau la saya kenal akk sebelum saya g cameron tu saya dah bli dah utk akk stoberi bawa balik hehehhe

www.akma81.blogspot.com said...

alaaa skyway maintenance ke... nak pergi GH sabtu ni... saje bawa baby jalan2...

mintak2 tak ujan... beku lak baby NAyli kat atas tu nanti... hiks!

puanstoberi said...

Heze :
Tetttt... hohohooo...

Nana :
A'ah ek..baru terpikir kenapa akak sker sgt ngan stoberi neh. Haha. Entah la Nana, akak terpaut hati sejak gi CH thn 2006 dulu. Sejak dari tu akak giler stoberi. Dulu kat keta penuh ngan stoberi, tp skang dah kurang sket. Tp makan stoberi tu tak la sgt. Cuma sker sgt tgk buah dia n barang2 stoberi tu. Comeii..

ejaMaria said...

pre-honeymoon?...
balik jgn lupa bawak stoberi ;p

Reen amik tag kat blog aku ;p

E K A said...

stoberi !!!! bestnya.patut la akak tempek stoberi byk2.rupanya mmg fanatik dgn stoberi


hm...eka tak penah dok awana la.1st world je penah.hv a nice vacation ;)

puanstoberi said...

Akma :
Gi bebaik eh

Maria :
Insyaallah..kalo ada musim stoberi tu

EKA :
Ngeh he he hee... suka la Eka..tatau pasal. ekekek

Akak pun penah duk 1st world gak. Awana lum, tu nak terai tuh