Thursday, October 14, 2010

~Pasal Makan2 Hari Raya 2010~

Macam melampau tak kalo dah masuk 6 Zulkaedah masih nak citer pasal Syawal. Huhu. Tkpe la kan. Mmg nawaitu nak sekali kan je citer masa ari raya ari tu. Maleh nak buat entry satu persatu. Berkisar hal yg sama lak tu. Iaitu tentu2 nya pasal makan. Hoho.

Oh..thn ni paling tak byk gi open house. Bkn takde jemputan. Tp ada byk perkara yg menyebabkan tak dpt nak dtg. Thn ni gak tk dpt gi umah Abg Burn & K. Ija kat Rawang which mmg dari 1st year aku keja sini aku tak penah miss ngan umah akak n abg aku tu. Tk buleh la. Masa derang buat tu, hari yg sama aku ada jemputan di Rawang-Serdang-Gombak. Kalo aku pegi satu, aku kena pegi suma. Kalo tak pegi, aku tak pegi suma. So, aku mengambil langkah utk tak pegi. Bkn per. Derang wat ari Ahad which ari Senin 4 Oktober tu aku sebelum subuh da kena ada kat airport. Mmg rasa penat giler. Aku ni kalo da ada atas jalan..mmg pjg langkahnya dan dah sah2 mmg balik malam. Tk larat wes. Badan ni bukan mcm umur 20an dulu. Cea...tetiba kan.

Oklah..jum tgk gmbr je lah.

24 September- Bhgn kiterang wat ala2 potluck. Unit aku buat salad ciken popcorn tu je. Hoho. Simple dan mudah dan murah. Hoho. Main course laksa n nasi impit.
25 September- pot luck di umah makcik My dear kat Klang plak. Ini sempena befday my FIL pada 21hb tu. So, trus wat makan2 kat sanun. Me wat makaroni goreng sajork. Juga simple-mudah-dan-cepat. Owh. Itu kek akak ipar aku buat. Beliau ada blog masak2. Korang nak jengah sila jenguk sini - syarasin

27 September - saja2 makan CKT di Sany Keow Teow di TTwangsa sanun. Nak tau kat exact lokasi, ada aku buat entry dulu. Mmg mantop CKT sini. Dap..dap..nom nom nom.. (eh..apa ke hey gmbo merah tu yong??)


28 September - umah terbuka Kementerian. Buat kat opis ku lah. Biasa dah tetiap tahun camtu. Cuma thn ni tak berapa nak sibuk sgt la sbb kami just sediakan tpt je. Makan bes2 juga. Antara aku amik adalah sotong bakar nih (bes la..nati open house nak buat lah ceni) dan nasik beriani. Dap.. ada kambing. Aku ok je makan kambing..takde hal lah.  (oh..yg ada gmbr budak nak jilat pisau kek tu masa befday Eta. 23 Sept. Dpt adiah kek cekelat indalgen sikeret resepi tu..ada org antar pepagi. Wah..wah..wah.. )

2 Oktober - Jamuan Hari Raya Kraf pula. Khas utk staff sahaja. Tu pun tak ramai yg hadir. Maklum la byk open house di sana sini kan. Tetiap bhgn kena buat satu menu. Puh..yg ini mmg tak cukup kaki tangan dibuatnya. Dah pakai vouge2 gitu kena duk bersila potong lemang. Baguss.... Gmbr tu ada kat fb. Harus kena buat sbg lampiran kat LPNT nati. Kahhhh...

Ek eh..mcm ada peserta contest sedondon lah disitu. huhuhu.. (sekiranya nak mintak royalti gmbr tu, sila hubungi ext pnstoberi yer. hohohoho). Ada kasik duit raya kpd anak2 staff. Aku ada kelihatan juga. Bkn sbg pemberi duit raya, just pemegang bakul duit raya je. Hoho. Lps tu cam biasa..carik2 anak org yg sedondon tuk diambil gmbr. Konon2 cam anak sendiri lah. Hah! Bila la nak bawak anak sendiri neh..sediiihhh... :((

Yg atas tu gmbr masa kat open house Eta on 25 September and bawah tu masa kawan2 my dear dtg umah. Owh. Ini kelakar. Sbb masa ni la yg aku nak duk dediam kat umah dan tak pegi memana open house tu. Skali kawan2 dia berkeras2 jugak nak dtg. So, masak je la apa yg ada kan. Kasik spegeti sajork. Mudah-simple. Pulak tu siap aku kata kat my dear, kalo derang nak dtg kena dtg kul 8pm sbb kalo lmbt aku malas. Yelah..kan pepagi tu kena bangun kul 4.30 lagi sbb nak kena naik flight kul 7.30 kan.

Dah tu jer.. ala, kalo tak raya pun acara cam gini salu jugak ada. Makan makan makan..mana tak badan da jadi cam tong gas secara drastik. Hoho.

5 comments:

ejaMaria said...

hehehe... kat opis aku pun ade lagi hal makan ni... tak comfirm date je bila... ;p

puanstoberi said...

Maria :
aku ada lagi esuk..hai yakk...

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

makan... rezeki mencurah

maszmadi said...

+603-233
truuut truuut, truuut truut.....
pnstoberi, saya nak tuntut royalti, masukkan trus ke akaun saya ye..... k

hm, last friday baru jerk wat makan2 nasik tomato n yong tau fu kat opis..... makan makan makan

puanstoberi said...

Safinaz :
Mmg kita ni mewah tul ngan makanan kan??

Mazmadi :
Alamak..no tu enggaged la..tak dpt tk dpt.. huhu.

Err..tak dpt jemputan pun dari org bawah ari jumaat retu. sob..sobsss.. hik hik hiksss