Monday, January 7, 2013

Edisi Cuti oh Cuti : HRMIS

Ni nak menceceh pasal HRMIS.
Cemana nih.
Aku tak penilaian lagi ne ke adik2 aku tu. Mujo tak ramai yg nak dinilai.
Satu lagi cemana nak bawak cuti ke GCR nih.

Suppose cuti aku ada lebih kurang banyak nih.

Tp kat rekod HRMIS ada 16 hari je.
Acena?

Yang tu adalah rekod yg dibuat secara manual oleh pentadbir cuti masa kat unit lama. Akak ni CC. Sbb tu mmg dia sistematik sket. So, bila aku dah tukar ke unit lain, bulan 7 tu ari, takde dah orang nak buat camni. Tp skang, utk mengelakkan berlaku memacam hal dan menyusahkan kemudian hari masa nak pencen, baik aku buat rekod camni sendiri dan save smpai la ke pencen [In Sha Allah, jika dipanjangkan umur].

Utk GCR, dari tahun 2008, aku kumpul 10 hari setahun. So, sehingga skang aku dah kumpul 40hari. Mmg kalo buleh sebelum ada anak ni, aku nak kumpul sebanyak yg buleh, sbb tau dah, bila ada anak, mesti byk cuti yang diperuntukkan utk anak. Jadi, lagi cpt kumpul smpai 150hari, lagi bagus.

Alahai HRMIS....

*update :
da dapat detect kemanakah cuti2 tu menghilang. So, nak bawak GCR 15hari, bawa ke thn 2013 - 11 hari yang menjadikan cuti tahun ni adalah 41 hari (tp da amik 2 hari tu ari utk jaga mak kat spital)

5 comments:

Anum said...

best kan jom kumpul2

Zana Adieyza said...

banyakkkkkkkknya cuti kekda!!!!!

Cik Awin said...

baki cuti saya tahun lepas : 20 hari + cuti 2013 : 20 hari juga ....cukup utk cuti2 malaysia tahun ni, lum start simpan GCR lagi ;)

Masya said...

WOW.... BANYAKNYA CUTI YG TGL (^___^) SETUJU SGT SEBELUM ADA ANAK KUMPUL CUTI SBB KITA PUN DULU BUAT MCM TU HIHIHIHI....

::EIDA:: said...

Kekda, nak buat loan cuti dengan kekda.... hahahahhaa