Friday, August 13, 2010

~Pasal Bufet Ramadhan~

Fadilat Terawih Malam keempat :
Pahalanya sama seperti orang yang membaca Kitab Taurat, Injil, Zabur dan Al-Quran

Iye..saya tau, baru je 3 ari puasa.
Tentah blum smpat berpuasa pun kan. Kat flight delay. Haha.

Tp cam biasa, every year saya dan rakan2 akan mencari kesempatan utk berbuka bersama kat luar. Dulu kalo sblm kawen mmg salu la berbuka kat luar ni. Samada kat hotel atau restoran2 yg buat bufet berbuka puasa atau warung kat Kg Baru tu pun ok je (Zawi, still remember ah?? 2 thn berturut2 kita berbuka bersama). Skang ni suma udah membawa haluan memasing, so..pergi dgn mana yg sempat je lah.

Mcm tahun lps sekali je kut berbuka kat luar beramai-ramai. Itu pun tak ramai la, dlm 8 org camtu. Dgn adik2 opis ni ha. Kat satay station. Bes jugak buka kat sini. Murah pun murah. Thn ni tak tahu la berapa plak rega buffet dia. Tp mmg berbaloi2. Kalo nak p sila booking dulu. Dpt la tpt duduk kat dlm umah. Bess....

Thn ni kiterang da carik2 la tpt mana yg bes nak berbuka. Tk berapa prefer hotel. Umm..thn ni da kuar list hotel mana yg dpt pengesahan sijil Halal dari Jakim kan. Bagus la tu. Tk napak plak nama hotel sblh opis ni ha. Sapa mao pegi makan situ? Thn ni aku tak perasan banner dia, tp thn lps, RM99.90 kalo tak silap aku. Hah..ada bran?? aku mmg takde bran la. Better aku beli baju (kat Bandung sanun). Muekekeke..lg pun beli nasik ayam yg 5inggit pun tak abis ada hati nak makan smpai beratus inggit. Bazir je. Tp pada sapa yg mampu dan mmg boleh makan sebanyak nilai tu, ok la. Tkde masalah. Ok je. Apa salahnya. Bkn setiap bln.

Antara dlm s.listed kami ada lah Restoran Cerana, Restoran Intai-intai. Mebi nak pegi Intai-intai kut. Sapa penah pegi?? Boleh la kasik review sket. Tgk kat blog ini - Mimi's Dining Room, buat la aku terliur-liur. Esp Prawn Butter. Mendalah ni mahal tp termasuk dlm bufet ke?? umm... nom nom nom.

Jadi kengkawan, jum la kita berbuka together2.

psstt Zawi : Jum plan buka puasa sesama. Ajak la kawan2 lain. Tp buat la kat KL plak korang... asik area PJ, S. Alam je.. tp...unfair lak kan sbb aku je duk KL. Ummm.....

2 comments:

azeul said...

alamakk...smalam lupe nak bookingggggggg

puanstoberi said...

umm..kita terai ari Senin nati la. Takkan fully booked kut.