Sunday, August 22, 2010

~Pasal Banci~

Nyanyi dulu -

Banci Penduduk dan Perumahan
Maklumat anda semua sangat diperlukan
Di bandar atau juga di desa
Kita jayakanlah untuk Negara
Mari kita semua bekerjasama

Huhu.

Rumah korang dah dibanci?
Ari ni last kan?
Rumah aku dah dibanci tp aku sbg penduduk aku belum dibanci.
I mean, rumah aku dah ditepek dgn mendalah ni.


Aku tgk date dia 3 Ogos 2010.
Mean dia dtg masa aku kat Bandung.
My dear pun tatau bila masa dia dtg.
Mebi masa kiterang gi keja.

So, skang ni kira aku blum dibanci lah kan?
Aku nak emel lah kata aku blum dibanci.

Dia kata :
Jika Rumah Anda Belum Dilawati oleh Pembanci
Sila hubungi 1-800-88-7828 atau emel ke banci2010@stats.gov.my.
Tulis bebetul - BANCI. bukan BENCI.

Cemana dia boleh tempek kad tu tanpa membanci responden?
Ummm.
Umah aku ok la dia tempek jugak kat pintu.
Kawan aku plak lagi la dia kata, kad tu dia letak je kat porch keta.
Ek eh. Apa tak buleh ke bersopan sket. Letak dlm post box ke.
Derang ni....duk suh kita beri kerjasama, yg derang tu main ikut dan tu buleh plak yer.

Makna dia tak jugak mendapat maklumat yg tepat la bila dia tempek je tnpa bertanya soklan2 kat aku?
atau adakah pembanci hanya membanci maklumat dari org sebelah.
Ok, aku mmg tak 'mesra' dgn org sebelah yg skang.
Lain lah yg dulu dulu.
Ini kang kalo dia tnya kat org sebelah pasal kerja mesti org sebelah kata aku ni kerani atau dia kata 'sy pun tatau la. Dia kuar 7.30 pg, balik plak tak tentu masa'.
Cemana??

Ok. Aku dah emel. Nak tggu jawapan dari derang.
Utk maklumat boleh masuk web ini - Banci. Dan kalo nak lagu dia pun buleh di web ini- banci juga. Ngeh ngeh ngeh

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

lynn pun alami keadaan yg sama gak...
rumah dah dibanci tanpa berjumpa dengan kami...

puanstoberi said...

umm..rasa ramai kan yg kena mcm tu. Kita kan keja, so derang tk dpt jumpa. Tp ada yg banci waktu malam. At least leh la jumpa ngan kita kan.