Wednesday, August 25, 2010

~Pasal Pay Day~

Gaji.
Tanpa (atau pun belum) ber bonus utk Hari Raya.
Tapi tak kesah lah. Ada ke tak.
Kalo ada pun, buat barang2 naik rega je. Lagi menyusahkan.
Tp tak kata la aku tak sker kalo takde bonus.
Ada tu Alhamdullillah. Takde pun pepandai la bajet.
Kita bukan keja semata2 pikir bonus bonus bonus.
Dapat sket belanja sket. Dapat byk boleh la berbelanja lebih sket.

Jadi utk bulan ni kita kena ber bajet sket yer.
Kena asing siap2 duit raya, duit kuih raya dan sebagainya.
Oihh..baru smlm tulis mcm dah insap.
Ari ni tgk kembali semula ber degar degar ckp pasal raya. Aduhh...apa nak jadi nih.

Dah. Nak tgk maybank2u jap. Byk menda nak diagihkan nih.
Ada yg tak bayo PTPTN ni kang....huhuhuuuu.

Eh. Takde lagi ke lagu raya kat radio??

**update : pagi buat entry, ptg sblm balik berderet plak blogger buat entry kata kakitangan kerajaan dpt bonus raya RM500. Alhamdulillah. Harap2 jangan la tetiba kuih raya naik rega.

1 comment:

masjuliana ~masjuju~ said...

dah ada dah. kat hotfm pagi tadi dgr.