Friday, July 5, 2013

Semua Online

Aku pembeli online tegar ke?
Rasa nya tak kot.

Smlm baca one artikel kat mag In-Trend [keluaran Julai] yg tajuknya sayang kan isteri klik klik kan (ye ke tajuk camtu. Betul kot). Mmg kelakar. Paling kelakar bila dia citer ada perempuan yg beli tupperware online pastu simpan kat opis. Siap ada satu lemari hasil belian barang online. Takut nak bawak balik, nati asben marah. Bawa balik satu, satu. Haha. Dan penulis tu pun kata dia nak g check ofis wife dia takut ada almari simpan segala tudung pelbagai warna dari Fareeda ke Ariani ke. Haha.
Ada kan org cemtu. Walau kadang tu duit kita pun, tetap gak takut asben bebel2. Aku pun segala belian online mmg boleh katakan 100% duit aku lah. Ye lah...aku tak cam org lain yg boleh harapkan gaji asben utk shopping. Gaji asben pun tak besau..sian kat dia. Lagipun, tkde masalah pun nak guna duit sendiri. Apadehal. Eceh! Oke, dah lain citer nyer ni.

Oke. Hari ni #ootd - outfit of the day aku adalah semua hasil belian online. Itu lah sebenarnya nak citer.
Gmbr takmo bubuh. Kat instagram dah ada. Cukup. Kang nyampah meluat sana sini nak letak.
Tudung dari Radiusite.
Dress labuh dari Zalora.
Cardigan labuh dari member. Online jugak lah.
Hihi.
Seme pun online.

Pastu smlm kan outstation [later citer]. Pagi ni tgk ada parcel poslaju.
Wiiiii....
Novel novel.

Ni takde plan nak beli. Tapi, cam bosan2 sbb lama tak beli novel, g kat Karyaseni, terus je pilih2, dan beli. Lantak ah. Bes tak bes tak tahu. Kalau baca sekerat, tak bes, takyah habiskan. Huhu. Dah 2 buah aku buat camtu. Aku baca sekerat cam tak bes je, pastu nak paksa abiskan pun tak boleh jugak, sudahnya lantak.. simpan terus lah. Malas. Nak jual balik murah2 ke apa mmg tak la. Walau tak abis baca sbb tak bes, tp  tetap menjadi koleksi kesayangan, mmg tak kan jual lah. Alangkan majalah InTrend pun aku usung bawak pindah, apatah lagi novel. 

So, takde la tegar sangat kan. Takat2 novel, takat2 voucher MAD, Groupon, takat2 Zalora, Poplook, Fareeda, Radiusite. Itu je pun. Takde la lagi sampai nak beli barang dapur online thro Tesco tu. Hihihi.

11 comments:

Unknown said...

suka jugak beli online tapi walaupon duit sendiri still sorok2 wat balik..hubby takde la marah pon benornya cuma sendiri pk camtu..

sebenarnya bahaya gak beli online ni..kadang dapat tak sama ngan dlm gambar..

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kekda. hahaa lawak. tapi serius sheila tengok kekda harini manis tau. heeee sheila pun biasa beli online pakai duit sendiri. kesian kat suami, asyik nak harap dia sangat. hehehee ;p

Salmi Khairil said...

beli juga online tapi en hubby bayarkan..sebab password online banking dah lupa, maleh nak buat baru..jadi belian terhad ler..

Anum said...

mudah kan

Masya said...

dah lama tak beli online kikikiki ... sejak terbaca kat harmoni, jgn mudah terpedaya dgn jualan online.. beli kene hati²...

pasal tahu tu .. saya pernah buat entrynya ini linknya.. lupa pulak nak letak link kat entry tadi tu ...

http://masyaamiraaimie.blogspot.com/2011/10/tahu-sumbat-isi-ikan-speciallllll.html

nad said...

Nak link kawan kekda yg jual cardigan tu..

Unknown said...

Rasanyer akak tak approve lagi saya kat IG..huu
Saya MsBlurry30 :)

puanstoberi said...

ZEE SUHAINI :
Sbb tu saya kalo bli online yg below 100 ja. kalo lebih mmg takmo lah. Baik tgk kat kedai. Hihi. Saya online yg murah2 je :D

SHIELA :
Duit sendiri lagi bes.. nak simpan byk2 buat per..keja penat2 kita blanja je..huyee..huyee!!

puanstoberi said...

SALMI :
Uih..untung sesgt tu husband bayo.. hihi.. :D


HANUM :
Mudah dot com!

puanstoberi said...

MASYA :
Akak kan, beli yg murah2 je online ni. pastikan tak lebih 100 dan pada web yg buleh dipercayai. Hihi

NAD :
nati akak w.app. Tatau la ada lagi ke tak cardigan nih.


MAMA VOGUE :
Akak nyer open..tak perlu approve2.. hihikk..

~ain said...

seronok lah beli online ni. ketagih... sampai satu tahap, nak beli kat kedai dah tak reti sebab selalu duk depan laptop klik klik klik aje.. bila pi kedai, pening dah!..

kita selalu pakai duit sendiri je nak shopping. kalau duit kita dah macm nak abis, barulah kita bedek suami. kalau ada laaa. kalau dia takde, kita diam je laaa.. heheh