Thursday, July 4, 2013

Kes Tatatertib [Dan Rumahtangga]



Tgh duk tgk2 buku Kerusi Bersawang. Sbb skang banyak tul kes 'kerusi bersawang' nih. 
Entah la. Tak tahu la bebudak zaman skang ni. Yg muda2, yg kerja belum 5 tahun dah buat perangai. Tak sayang kerja ke wehh..? Kat luar tu beribu menunggu peluang ni, tp kita yg memang dah ada peluang mempersiakan pulak.

Tapi baca kes yg kat atas ni serasa cam tak percaya kan.
Ini antara kes yg menarik perhatian lah. Ada memacam lagi kes. Ada kes tak hadir sbb jarak dari ofis ke rumah 6 jam perjalanannya. Gulp! Biar betul. Itu kira cam dari KL ke Perlis tu. Ke dekat lagi tu. Dia tak mampu nak sewa rumah katanya.

Tapi kes paling glamer adalah kes penyakit misteri. (-_-")

Tapi betul lah tu. Kes ni walo pun sekadar contoh, aku rasa mmg ada terjadi.
Tapi nyer smpai 249 hari tak datang. Cikgu pulak tu. Dkt nak setahun.
Dgn alasan2 sbgaimana representasi dia tu.
Kadang kesian orang camni. Tak tahu la siapa salah siapa betul.
Mungkin ada lack of communication.

Kadang fikir ada jugak bagusnya kursus pra perkahwinan ni.
Byk kali derang tekankan perihal komunikasi. Sbb kalo lack communication ni, mmg rumah tangga boleh berantakan.

Tapi tu lah. Sebagai lelaki sepatut dari awal dia dah perati bini dia.
Tapi kelakar satu ja - konon nak elak bertengkar jadi dia tak hadir ke sekolah. Aduyai nyer pun. Kut yer pun, takkan nak elak bertengkar smpai 249 hari. Agak2 la pun.

Tapi, bila handle perkara berkenaan "modal insan" ni mmg byk perkara yg kita boleh jumpa walau kengkadang serasa tak percaya. Mungkin ini adalah pengalaman yg dapat dijadikan pengajaran.

Bye!

p/s : I is outstation today. Kedah.

5 comments:

Nurzakiah Hanum said...

outstation ek

Masya said...

macam² jugak belajar kan, jadi dapat jugak pengetahuan, dapat jugak ilmu baru ...

Sue-Rya Qistina said...

mcm2 kes kan kekda. bila dok HR ni bnyk benda yg kita boleh amik tau

Atie Nash said...

Mcm ni pon ada yer. Huhu mcm2 dugaan kat dunia ni

PUANSTOBERI said...

HANUM :
Iyer...


MASYA :
Kena control jgn bagi stress sgt. Hihi


SUE :
Tu lah..tp orang tak suka lah.. sbb tatatertib kan.. hahahaha


ATIE NASH :
Selagi namanya manusia, tak terlepas ngan dugaan