Wednesday, November 3, 2010

~Kempen Say No To~

Takde entry eh pagi ni? Eh. Ke ada? Tu dia aih..entry sendiri pun tak ingat. 
Skang ni kempen apa tgh hangat? Kempen Say No To Fraud Click eh?
And..aku tidak la turut sama hu ha nak memeriahkan kempen tu.
Tp aku nak kempen Say No To dot dot dot.. 
Giler poyo..
Baru lps lunch laksa nih. Rimas tul aku makan laksa beli ni.
Aku tk sker tul daun yg ganti salad tu. Daun apa tah. Tatau aku nama dia.
Aku sker laksa daun salad. Lps tu dgn bawang lagi. Aku bukan tak makan bawang, malah kalo aku buat sendiri aku mmg sker taruk bawang, tp kalo dah bawang potong mcm potong kentang idakla aku makan. Boleh tak ko potong dadu. Eh bukan dadu...apa2 lah potong tp jgn la besau mcm nak bagi kambing makan. Kambing makan bawang? Alah..belasah je lah.
Lama tul aku amik masa nak abiskan satu tupparware kecik tu. Dkt stgh jam.
Aku makan smbil carik laksa ngan kuah dia je. Telur kuning pun aku tak makan. Haishh... cerewet giler. Lenkali buat sendiri. Tkpe la..raya aji nati mak aku buat laksa..so telan la smpai kembung!

Ok, kembali.
Say no to apa?
Say no to ni ha...
Credit : Here
Haha. Nak terai lah. Sana sini suma org terkejut tgk aku dah gumuk. Jgn kata org lain, aku sendiri pun terkejut tgk gmbr sendiri, apa tah lagi org lain. Sapa dah lama tak jumpa aku, sure kata 'eh Ida....da berisi yer skang. Da ada isi ker?"

Tp aku benarnya tak la kuat sgt makan nasi. Tapi tah..dia naik jugak. So, skang aku nak kurangkan pengambilan nasi. Itu la menceritakan aku lunch laksa je ari ni. Baru 2 ari je aku melancarkan kempen ni. Ari ni pun tatau berjaya ke tak. Kalo mlm kang balik awal, sure kena masak. Abis kang laki aku mau makan apa. So, bila dah laki aku makan, aku perlu tgk je la.

Smlm lunch soto. Tp dinner nya ini. Share ngan my dear.
Source : Website Rasmi KFC

Hahaha..ok..ok..mana la tak gumuk kan. Ok dah. Jum kita bersama memeriahkan kempen ini. Tehehehehe...

11 comments:

ejaMaria said...

huh... takde makna nye diet nasi... aku tak leh la... sekali dlm sehari nak gak nasi ;p

LyNn HaMzAh said...

x leh nak joint la reen...sebab lynn dah preggy...hehehehe...

kekucingkatz said...

aku mmg tgh kempen nih....kalo berjaya bleh ler aku vangga ngan diriku ini.....tunggu lah lg sebulan dua...berjaya ke idak...

Hezesuze said...

caitt!! uols tu mana ade gmuk...lain ler cam weols nie...dah terang lagi bersuloh katenye kan...hahahaha

Che Sue said...

aku pun rasa nasi adalah pesalah utama dalam penaikan skala rikter ni! tapi tak mampu aa nk tolak, lelebih lagi mcm kurang option utk aku..dah masak utk laki, harus aa teman dia makan skali..tak berteman, takmo makan! ngadess.. tapi yg menggemuk BINI! *geleng2 pala*

haszuraidah ishak said...

ni cam diet atkins ek..boleh juga cuba makan nasi, tp dlm kuantiti yg sikit..

yg penting, kena makan bekpes, dinner leh makan light2 cam sup or buah..hohoho

PUANSTOBERI said...

Maria :
Aku pun dulu2 macam tak buleh je tak makan nasik. Angin la apa la. Tp skang ni aku tukarkan la nasi tu kpd benda yg ber kabohidrat gak.

Lynn :
Wah wah wah... tah ni ah.. tehehehe :))

Kekucingkatz :
ko boleh je telan sayur mayur gitu je. Aku ni lain pesen sket. So, aku tak berapa yakin dgn kempen aku nih.

PUANSTOBERI said...

Hezesuze :
Mmg idak gumuk...tpnya dah hampir nak melebihi berat ideal aiols ni.. bahaya wes..tetiba kang dia kata obes cena?? haaaa...

Che Sue :
teheheheh...aku tompang simpati sbb ko tak memeriahkan kempen ni sbb ko masih di perantauan. Tkpe..nati kalo back 4 good ko leh join ini kempen yo. :))

Has :
Diner light2 tu la yg payah. Kang kebulur tgh mlm plak kang incik asben saya tu. tehehehehe :P

cikbedahlaser said...

akak... jgn wat lawak la... x mkn nasik makan ayam lak...

say no to fast food jugak la..

awal thn ni... sy ade join kontes 99 hari tanpa nasi... mmg la sy x mkn nasik...tp bnd goreng2 sume sy redah... hasil nya........... tak de hasil...ehehehehehhehe
kena mkn buah n syur lbh ni...

aritu g kafu (carefour) ade org kellogs wat cabaran... mkn kelogs 2 mgu... leh kurang beberpa inci... amacam..nak join cabaran kelogs...

AdiaLuze said...

Kita pun nak diet gak...penah gak tak mkn nasi smpi semnggu...Tp yg klakanye, dok bantai mkn KFC ngan McD..Ahakss

PUANSTOBERI said...

cikbedah :
Tehehehe..mmg lawak la. Tk makan nasik tp makan fast food. Say no to fast food?? err..errr....errrr...

Kellogs?? akak tak reti la nak makan dia campo susu tu..akak tak minum susu plain (pulakkkk.....)

Adialuze :
Kann...tak makan nasik tp makan menda lain yg lebih lagi kesannya dari nasik. teheheheh