Friday, April 23, 2010

~PnStoberi & Shopping~

Siapa tak suka shopping angkat tangan.. [soklan khusus untuk perempuan shj].
Tp menjak2 kaf alif wen ni aku tk brapa sker sgt la soping2 nih.
Entah..mebi sbb dulu asal dating ke mall, shopping complex, asal ke mall, shopping complex dating. So..menda tak de nak beli pun buleh jd ada.
Skang dating kat umah jer.so..mcm tak suka la. mcm tatau je nak beli apa.

Smlm ke JJ Wangsa Maju. Ada J-Card Day.
Maknusia meriah ramai. Tp tak la crowded giler smpai thp rebut2 tarik h.bag. Aku suspect sbb hanya penjawat awam yg dh bergaji smlm, maka tak jd crowded giler sgt lah.
Beli apa?? Tk beli apa sgt pun. Baju-bajuan mmg da malas nak beli lah. Bosan [waa...giler ah..ni laki aku sure suka dgr statement ini]. Tp smlm my dear pun teruja gak. Asal aku baru pegang je trus dia kata "ha..ok la ni" waa... Lps tu ada terminat sweater cute Lady Like. Kaler pink. Then mcm nak beli, tp sbb akak SA tu mcm kerek, aku rasa benci trus aku tak beli. Haha. Selamattt.. sbb dlm ati aku da terpikir, tkde kegunaan pun sweater. Igt retu beli sweater cute Guess ke apa ke tah, yg ada hood siap tu, idak la pakai sgt pun. Aku rasa baru 2,3 kali kut aku basuh. So, trimas to akak SA yg buat aku menyampah ke dia. Tah hapa2, suka aku la nak amik saiz L ke M ke. Jerkah2 aku lak. Aku tak suka ok. Aku benci!

Then beli jeans [sbb jeans aku skang da tinggal selai je..lain suma da tk buleh masuk]. Tatau da pakai saiz apa sbb dulu saiz 25 n 26 je [a'ah, masa tu mmg masak je sbb jadi bahan usikan suh beli kat KIKO]. So, pi try. Humang aii..mcm nak pitam sbb aku amik saiz 29 dia jadi ok-ok. Tp kalo 28 lagi ok tp sbb aku takut pakai 2,3 bln pastu da tak buleh nak masuk baik usah amik. Slalu org jeans tak muat kat bontot kan..ha..aku buleh masuk smpai bontot, tp part perut tu..bak kata my dear "mintak ampun da jeans tu..usah la pakai". Macam mimpi pakai jeans saiz 29 nih. Mana org tak kata aku peknen. Musibat tul la kebuncitan ni [misi : sit up smpai 70kali. Buleh?]

Lps tu beli suar keja my dear. Mmg btul2 murah. Beli sling bag. Beli adiah utk adik Kakcik kawen 1hb nati n brg2 kegunaan dapur je.

Dan dpt la 2 voucher. Mmg bosan nak beli apa..itu je lah yg dibeli. Tk byk pun.

Td gi SOGO plak. Mmg bukan nak pi shopping. Cuma lalu je sbb gi Mara amik baju tempah kat situ then singgah SOGO. Rinie pi Maybank nak kuarkan duit ,aku round2 la area tu. Dulu rasa mcm heaven je tgk h.bag. Skang cam takde nafsu je. Err..risau lak aku. Ttiba mcm abnormal. Nak beli wallet tp mcm takde yg berkenan. Emmm..entah ek. Da puas agaknya bersoping sejak abis sekolah dulu.

Tp mungkin ada satu sbb lagi aku rasa mcm "tawar ati" je nak bersoping.


Aku rasa sbb ini lah kut. Hehe.
Ok..dah..abis citer.

PnStoberi : sila jgn shopping smpai tak ingat dunia. Not good..

2 comments:

cik.pija said...

wah wahh. soping mmg lah x leh nak dipisahkan dengan ppuan ni kan. hahaha. nasib ejaa tak banyak duit. kalo tak, dah borong daa satu mall tau.. heheheh nak ckp ejaa ni suka soping je. hahahaks:p


ehem2..nak bercuti..bestnye kak reen. hehe onimoon le tuh. hahaha

puanstoberi said...

Ya..suma suka soping. Kak reen tau ejaa pun minat soping. Jum kita soping sesama jum.

Errr..bkan onimoon sbb incik suami tidak mengikut serta dlm percutian tersebut. Hik hik hik