Saturday, April 3, 2010

~PnStoberi Balik U.Dong~

Ni citer last month.
Masa balik kg my dear di.......

Masa tu ada wedding sedara my dear kat sana.
So, kalo balik sana kena la mandi kat waterfall [baguss..ada tarikan utk aku nak balik sana. at least ada sesuatu yg aku sker..ngehhh]. Nama dia Lata Jarum.
Air sejuk giler.
Masa ni aku pi pepagi dlm kul 10 camtu.
Gigil.

Ni gmbr kat tpt yg agak cetek.
Jd mcm tak puas nak celup muka pun tk buleh carik tpt lain.
[lps tu leh la plak terjumpa opismet. What a small world lah. Rupanya wife dia pun kg area2 situ jugak..patut aku tgk mcm kenal je itu org. Haha]

Luas tpt ni. Sng la nak berkhemah ke piknik ke.
Tu yg aku trus plan ngan adik2 kat opis utk bbq kat sini nati.
Penginapan tkde poblem dah. Umah arwah nenek my dear tu pun da ok. Walo tkde la katil tilam bagai tp buleh je. Ala2 kadar je kan. Ada elektrik, ada air pun dah cukup.
Plannya nati before ke sini nak naik Bukit Fraser dulu sbb dah lalu. So, pastu baru pi Raub. Plan mcm bes tp tak ketahuan la jadi ke tak.. Harap2 jadi la kan.


Tpt ni mmg bes..jauh pedalaman dan agak jauh dr pencemaran [tp last yr ms 1st time aku balik ada xtvt tebang pokok agaknya..air jd oren!] tp tu lah..gmbr bawah tu. Maknusia la yg mencemarkannya. Tkde kesedaran moral kan mereka. Buang sampah merata2. Sungguh la tk sayang kan bumi. Cemana la maknusia2 ni tak buleh beradap sedikit. Sayang tau tpt ni.
Gmbr aku terselit tepi batu tu aku saja la nak capture sbb batu mcm unik plak kan. My dear kata "jgn tegur2 lah" Hehehe.

PnStoberi : Seronoknya mandi air terjun.

2 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

dah lama xmandi air terjun..bestnya...

puanstoberi said...

PUAN PURPLE,
mmg bess..kalo buleh nak berendam lelama..thp gigil2 sejuk..brrr.. hehe.. mcm air terjun kat area2 KL ni crowded lah..ramai org. Pehtu tpt salin baju pun mcm tak selesa je. Tak sokaaa...