Thursday, April 8, 2010

~PnStoberi & Riuh pagi~

My fav segment bila je masuk keta nak pi keja adalah Riuh Pagi.
Paling minat drama sebabak.
Walo my dear kata mcm merepek tp dia ttp jugak tergelak.
Lps tu da masuk opis trus smbg bkk radio online.
Smbg sawancara pulak.

Tp..ni da 2 minggu takde dgr suma tu.
Sejak Khamis 2 minggu lps, segmen tu da tak riuh.
*tskk..* sedey*
Mula2 masa Pak Nil sorang2 dia psg kan je antara2 drama sebabak yg bes.
Ingatkan rakannya tu da pindah stesen lain ke kan.
Lps tu dgr citer da masuk spital. Kritikal.
Tetiba.

Rasa kehilangan sepanjang minggu. Da tak bes. Pak Nil pun trus amik cuti. Lagi la tak bes.
Dan minggu lepas mmg lagi la trus kehilangan.
Esuk genap seminggu beliau meninggalkan kita.
Entah ek.. Aku rs mcm sedih sungguh bila dpt berita tu pagi Jumaat mggu lepas. Tp aku rasa bukan aku sorang, ramai lagi rasa mcm tu. Aku trus terpikir lps ni mesti tak bes da segmen riuh pagi. Masuk keta takde nak tergelak2 lagi dgr lawak selamba Din Beramboi nih.

Mmg betul pun. Seminggu ni aku tatau nak tekan stesen mana. Kat keta aku set 1. ERA 2. SURIA 3. Muzik FM 4. SINAR 5. MIX 6.HITZ.
My dear kata dgr je SINAR - tak buleh masuk la pepagi lagu 'dalam ati ada taman' ni. Aku ni jenis pepagi nak dgr lagu ada energy je which ERA je ada lagu2 cemtu pepagi. Tp bila bukak da tak bes. Cena?? Nak dgr SURIA - masih tk buleh lagi masuk lagi dgn tinger aku ni. Duh..! buntu lah. Walo tak lama aku dlm keta tp gelak2 tawa tu menghibur kan. Arwah DB buat lawak selamba, Pak Nil pulak ketawa terkekeh2. Pas ni mmg tak dgr da la.

Aku plg tingat drama sebabak tu yg arwah DB jadi pramugara. Then ada passenger nak burger, pehtu dia buat mcm jerit2 kat bawah mintak burger kat gerai burger. Lawak lah.
Pehtu yg dia kenakan tukang jahit tu "buleh tak jahit tepi isteri saya, tepi dia da terkoyak" Ha.. lawakkk..
Pehtu yg ada caller tu mmg melayan selamba jugak. Arwah DB tanya "nama ko hawa kan?" Caller tu jawab "bukan..hawau.." Haha. Mmg giler kelaka yg ni.
Then nak last2 tu dia buat drama sebabak dgn artis. Tk silap aku yg last Awal Ashaari kut. Arwah DB jd nurse ke doktor ke. Dia kata "encik Awal, sila makan ubat ni seawal pagi".
Yg buat lebih lawak dia ada je sound effect dlm drama2 tu. Bunyi bom la. Bunyi katebang la.

Dah.. skang kat mana aku nak dgr lagi. Tinggal kenangan. Untuk arwah, Al-Fatihah dan utk keluarganya takziah. Aku dpt faham perasaan mereka yg menghadapi keadaan ni sbb dulu aku pun penah kehilangan ayah tersayang dlm keadaan mengejut. Sungguh..mmg sukar. Tp setiap yang berlaku ada hikmahnya.

*tinggal kenangan*

PnStoberi : Al-fatihah utk arwah Ayah juga. Rindu sgttt...

7 comments:

ejaMaria said...

tambah la satu lagi stesen HotFM... Fafau ngan Faizal waktu pagi...

Reen : hari tu hantar e-mail dah dapat ke?

puanstoberi said...

huhu. lupa nak tulis. Reen tak soka Hot FM. Sbb byk iklan.

tk dpt la maria. Anta ke gmail kan?? cikstoberi@gmail.com

cik.pija said...

ejaa tak dengar era sanagt. mmg tak tau drama sebabak tu. ramai ckp best. tapi ejaa pun sedih jugak arwah dah xde . kesian anak2 dia kan. takziah untuk famili arwah.

puanstoberi said...

EJAA,
drama sebabak tu mmg lawak. Tp ada juga yg kata merepek tp buleh je masuk ngan kak reen yg perangai merepek nih. Huhu.
Yelah. Sian pada family dia..tp Tuhan Maha Mengetahui..so, pasti ada hikmahnya.

Unknown said...

reen,aku pon peminat drama sebabak tu.. mmg rasa sunyi skrg ni pagi2 tkde dgr suara arwah DB... masa dia 'pegi' ari tu pon aku tangkap leleh gak la..sedih tu..tpi frust la 2 mggu sbelum kejadian, aku dok sibuk dgr suria..(hot tk minat le nk dgr..)tu rasa ralat gak tk dpt dgr suara dia di mggu2 akhir.. huhu..

apapun Al-fatihah untuk arwah DB. moga rohnye dicucuri rahmat. aminn..

puanstoberi said...

OTO,
ko pun minat eh. Aku tak penah miss tau pepagi dek drama tu. Kalo dgr ptg2 lagi pun takpe..gelak juga. Tp skang aku tatau nak dgr apa...tsskk..

Eh. ko pun tk sker Hot FM. waah..sama arr..gimme 5. Hikss

cikCha said...

ko sama mcm abg aku...x suka dgr hot...

masa mula2 aku dpt tau DB dah meninggal tu pkul 6.25am aku dlm bas dah, abg aku sms (masa tu dia dgr dr era otw lpas anto aku ke stesen bas) biasa nye aku dlm bas pepagi aku layan mata sblom smpai KL...tp pagi tu segera aku bkak radio henpon cocok earphone nak dgr berita selanjutnya...aku menetes ayaq mata la jgak bila dina ngn sape sorg tu kluarkan ucapan dr peminat2 era & DB atas pemergiannya yg x disangka2...huhuhu...pastu diorg psg plak lagu sedey shades yg 'jgn kau ucap slamat tggal'...huhuhu