Sunday, April 17, 2011

~Pasal Simbah Asid Di Jalan Conlay~

Exclusive: Acid victims no. 13, 14
Submitted by shaza on Friday, April 1st, 2011

    * acid attack
    * Local

Foreigner and friend become the latest targets in spate of ‘splash-and-run’ attacks in KL the past month
THASHA JAYAMANOGARAN
G. Prakash
Friday, April 1st, 2011 12:47:00

KUALA LUMPUR: A Frenchman and his female companion became the 13th and 14th victims of a corrosive liquid-splashing attack by a motorcycle duo in the latest incident in Jalan Conlay about 3pm last Saturday.

KL City CID chief Datuk Ku Chin Wah, when contacted by The Malay Mail yesterday, confi rmed the incident.

The French couple suffered skin irritation believed to have been caused by a caustic chemical.” He, however, declined to elaborate.

(citer lanjut klik sini- simbah asid)

Seriyes aku tak pasan citer ni sehingga lah aku terbaca kat porem tadi.
Bia betul nih.
Jalan Conlay tu area opis aku. Gilers.
Maknanya dia da smpai area KL lah.
Maka berhati hati lah wahai pejalan kaki.
Mmg area Jln Conlay ni ramai org berjalan kaki.
Pelancong, org2 keja kat sini.
Ya Allah. Takutnya.
Takkan smpai la ni tk dpt nak tgkp lagi.
Nak tggu berapa ramai lagi mangsa.
Org yg buat ni sebenarnya da mencabar pihak berkuasa ni.
Dgn senang lenang dia simbah asid kat sesapa saja.
Dan dia masih berleluasa.

Ya Allah, ko selamatkan lah diriku dan rakan2 ku dari segala bala ini.

6 comments:

cikCha said...

uwaaa =( tatot nyer akuuu...
dah la ari2 menapak dari menara olympia tu ke puduraya...

Ya Allah Ya Tuhanku..Kau jauhkanlah diri ku dari segala kejahatan manusia...

PUANSTOBERI said...

cikCha :
Berhati hati ye yunk.
Jgn jalan tepi2 jalan sgt. Masuk sket kat dlm2.. kalo bleh saing je jalan ngan org2 lain yg ramai2 tu.. :)

anie said...

ee..takutnye..
hopefully xde sape la yang akan terkena pasnie
berhati2 ye pasni

Cik Anita said...

Ya Allah..
biar betul ni. Kenapa Anita tak pernah tau langsung pasal benda alah ni..Seramnya. hurm.

PUANSTOBERI said...

Anie :
Tau kan area situ, yg Anie jalan kaki area Royal Chulan tu kan. Situ kan cam ramai je org jalan kaki. bleh plak dia buat pangai kat situ. Giler btol.

Cik Anita :
Yeps... da berleluasa skang ni. Tatau apa modus operandi dia. Jadi berhati2 tau..

cikbedahlaser said...

dlu org takut kuar rumah n jenjalan kt KL sbb peragut.. lani sbb penyimbah asid lak.. eeee ape nih.. ai dont like la