Monday, April 18, 2011

~Pasal Ibu Negara Di Dunia (F-J)~

Sambung lagi dari entry ini.
Mari kita teruskan dengan nama negara dan ibu negara nyer.
Kali ini dari F sehingga J plak.

F
Fiji - Suva
Finland - Helsinki
France - Paris

G
Gabon - Libreville
The Gambia - Banjul
Georgia - Tbilisi
Germany - Berlin
Ghana - Accra
Greece - Athens
Grenada - Saint George's
Guatemala - Guatemala City
Guinea - Conakry
Guinea-Bissau - Bissau
Guyana - Georgetown *eh..Penang??*

H
Haiti - Port-au-Prince
Honduras - Tegucigalpa
Hungary - Budapest

I
Iceland - Reykjavik
India - New Delhi
Indonesia - Jakarta
Iran - Tehran
Iraq - Baghdad
Ireland - Dublin
Israel - Jerusalem*
Italy - Rome

J
Jamaica - Kingston
Japan - Tokyo
Jordan - Amman

3 comments:

cikCha said...

sambungan seterusnya pulak yer...
kali ni aku berminat dgn nama spt -Bissau (mcm nak tersebut besau plak..hehe)
-Banjul (banjul..benjol..banjul..benjol..sebut laju2 tau..haha)

p/s:aku bkan nak mempersenda nama2 ibunegara ni...cuma kagum nama2 unik ni seunik negara nya yg x pernah ku kesampaian...huhuhu

cikCha said...

sambungan seterusnya pulak yer...
kali ni aku berminat dgn nama spt -Bissau (mcm nak tersebut besau plak..hehe)
-Banjul (banjul..benjol..banjul..benjol..sebut laju2 tau..haha)

p/s:aku bkan nak mempersenda nama2 ibunegara ni...cuma kagum nama2 unik ni seunik negara nya yg x pernah ku kesampaian...huhuhu

PUANSTOBERI said...

Shah :
TU la pasal. Aku pun tak penah dgr oh. Betapa ceteknya General Knowledge aku ni. cena nak jadi cikgu cemni. Hahaha