Sunday, February 27, 2011

~Pasal Hari Kraf Lagi~

Seriyes penat ber Hari Kraf Kebangsaan kali ni.
Balik je umah mmg kompom trus tertidur punya.
Smlm walo tak bawak any lawatan, aku entertain my fren and ma sista.

BFF of mine ekceli.
Tak sangka lak beliau nak dtg.
Dia msg je kata da on d way. Aku gitau kalo da smpai call je sbb takut paking jauh.
Oleh krn my dear yg jaga keta kuar masuk, maka beliau dpt la paking dalam. Hik hik.
Sbb tu la aku kata, if nak dtg gitau aku, leh la dpt layanan ala2 VIP. Hikss. Tak dpt paking dlm pun mungkin leh dpt paking yg dkt sket n keta dtg amik pun cpt. Huhu.
So, entertain beliau dulu. Asbennya beli sepasang kemeja batik.
Then jalan2 je. Dia mcm nak beli aksesori tp berpikir2 nak beli ke tak. Tp sudahnya tak beli. Aiyarkk... ko kena dtg sekali lagi Ita... beli gak brooch tu..tak kira.. (ek eh..paksa...haha).
Suma tu dpt la harga yg di bargain oleh staff (aku la kan..again..tu sbb aku kata kalo nak dtg, call la aku, aku leh tolong tawar menawar).

Da abis pusing2, bwk derang makan. Makan sate, piza n murtabak. Kenyang. Anak dia yg kecik tu da mula meragam. Pehtu start ujan dah. Bwk derang gi solat. 

Me n my BFF-Juwita

Baby Ita. Nadrah kan? Lupa plak dah. 
Suka sbb Ita kata dia susah nak kat org, tp kat aku dia nak je. 
Buleh dukung suma. Pastu masa Ita solat, 
aku pegang dia pun tak meragam, 
walhal masa tu dia da mula renyah nak tido. Hikss...  


Then akak aku pulak sampai. Derang tak dpt la paking dlm sbb da penuh. So, paking kat tpt yg disediakan lah. Then suh tggu je, my dear pi amik. Mula derang nak jalan kaki je.

Seb bek la akak aku dtg time Ita ni dh nak balik. So, bila derang balik aku entertain akak aku plak. Tu la tak bawak lagi duit satu guni. Kan, dpt beli aksesori je. Batik tu cuma lalu je lah. Tp jgn risau yer, kalo cash tidak mencukupi kami ada sediakan kaunter kad kredit, even, ada usahawan bawak derang nyer machine sendiri.

Derang balik pun da kul 8 lebih. Sonang bai tu je nak balik ke paking sbb my dear sendiri bawak keta pi anta ke paking (CRV lagik. Huhu). Phewwww....

So, anyone...yg berhajat nak dtg sila lah gitau yer. Kut la nak mudah paking ke, nak tolong tawar menawarkan ke. Oraitss.

p/s : Walo rasa penat lelah suma, tp jauh di sudut hati aku (eceh!), terselit rasa bangga gak la sbb jabatan aku leh anjurkan event besar camni tanpa hire event management. Mungkin tak sesempurna event besar yg lain, tp dari tahun ke tahun kami akan cuba perbaiki. Penat kan??? Takpe..pas ni kita pergi cuti cuti ya...!

6 comments:

Unknown said...

lamenye xjengah blog akak ni! huhu..sori tauu..

smlm my aunty kate die g tgk hari kraf tu. sy ckp.."alaa..nape xckp awal2..klu x, bole erin ikut. ade kawan kt sane"

huhu. kalau tau die nk g, bole la ikut.huhu. sbb kete erin masuk bengkel, xle nk g sindri. huhu.xpela..insya allah ade rezeki lglain kali, insya allah.. :)

maszmadi said...

hah ida, aku dah sampai kat kraf ni..... x der orang entertain aku pon..... jalan sirik jerk dari hujung ke hujung..... hadoi la ponek layan mokcik2 demo kuih ngan pokcik2 demo kraf nie... haha, nak kuih free meh ler rase..

aitotyati said...

ala tomey tomey.

baby tu ye bukan akak

:p

puanstoberi said...

Erin :
takpe..takpe..akak phm ke bz an mu itu. hik hik.
Owh..buleh je lagi nak dtg. Byk lagi masa. Smpai 7hb ne :D

Madi :
Takpe..suh ur hubby entertain yer. Beliau lagi byk ada kat bawah tu. Huhu.
Kuih pree tu,asal lalu bawak org/lawatan terus jamah je. Hihi :P

Aitot :
Namo kawan :(

ch@ said...

uiks gebunya baby tu, mau tak larat nak dukung. lenguh bahu.

puanstoberi said...

ch@ :
Mmg gebu.. mak pak dia kata "reen, aku nak tgk berapa lama ko buleh dukung dia".
Mmg pun... 15minit je kut dokong. Huk huk.. :D