Wednesday, July 7, 2010

~Pasal Pecah - pecah~

Lately ni kan byk tul dgr berita pecah - pecah.
Pecah rumah dan umah kena curi.
Opis pecah lalu barangan pun dicuri (Bkn disini... tp me punya tugas la tu nati.. hemm...1st task)
Keta pecah lalu beg mekap dan barangan potong rambut diambik (Keta anak buah aku - ni pencuri apa ni beg mekap pun nak amik).
Dan ada dgr keta pecah lagi.

Hai..memacam pecah lah.
NI hati aku ni pun pecah.. Geram giler.
Satu.. pasal my dear - ajak gi joging tak penahnya nak..padahal perut da mencanak2 naik mcm ada temikai dlm perut (ni fatin, anak buah aku yg ckp). Ok, tkpe..ptg ni aku pegi sendiri.
Dan satu lagi..kuar je umah tgk ada basikal anak jiran sebelah dpn pintu umah.
Ok.. pas ni sila hangkut moto, kereta hatta bas sekalipun dan letak la dpn pintu umah aku.
Tak boleh kuar pun takpe..aku senyum je...
Retu engkau da rosakkan kunci smpai aku la kena pecahkan grill tu. Engkorang dok nyedan dlm umah. Bodo btul.
Skang ni letak segala kenderaan dpn pintu aku plak. Bkn 1 malah 2 basikal.
Ini la dia nyer manusia tak reti hormat hak org.
Mentang la selama ni aku diammmmm je tak ckp apa pun.
Tkpe..silakan..letak la apa korang nak letak. Nak buh smpai dalam umah aku pun silakan.
Ni cemana nak buat ni..takkan nak pecahkan pula muka mereka.

Haihh...pepagi da geram. Ok lah..nak turun bawah lak.
Ada duty reni. Ari ni jadual packed. Sekian Terima Kasih.

2 comments:

LyNn HaMzAh said...

kenapa la diorang gie letak basikal dpn rumah pn stoberi yer...ishhh...mcm dah x der tempat lain nak parking...ckp la elok2 dgn jiran tu...katakan yg rumah tu ada org duduk bukan rumah tinggal...sabar yer pn. stoberi...

PUANSTOBERI said...

LYN :
Entah la Lyn..itu la padahnya kalo taktau nak hormat hak org. Dah la duk kat flat kan..lagi la kena tau hormati kawasan dan hak org lain. Ok, smlm waktu balik basikal tu da takde. Mungkin dgr Reen bising2 masa nak kuar umah pagi tu. Hoho