Friday, June 18, 2010

~Tak berusaha kah?~

Series..tujuan aku menulis2 terutama pasal anak tu bukan utk meminta simpati.
Tp.. aku tahu ramai di luar sana sensitif dgn hati dan perasaan org mcm kami.
Walo kami slalu di 'smash' (cikgu..pinjam ayat eh..ehehe).
Tp ada lagi insan yang support kami.
Utk kawan2 itu..aku mmg ucapkan terima kasih.
Utk rakan senaseb yg amat2 memahami - che sue n cikgu, percaya lah..walo kita slalu di smash tp ramai rakan2 mendoakan agar ada pelangi utk kita satu hari nati.
Maaf la..jadi hari2 pulak cerita ni. Tp sebab ada kesinambungan dari citer smlm.

Secara kebetulan shbt aku yg jauh di Algeria sanun, CHE SUE pun kena jugak.

Bila bukak fb ptg ni (yelah..opis aku kena block fb)
Terus napak line atas skali dlm wall tu ada status my pren ever since kanak2 dolu.
Okeh..aku nak menangis tgk status dia yg dibalas oleh lebih kurang 50++ komen.

See ada je yang men sappot. Terima kasih sangat2 sbb memahami dan dapat menyelami hati kami.

Aku paling touching bab ni. Rasa nak mengalir air mata. Terharu sangat..
Sekali lagi, aku bkn nak kan simpati..tp sedikit pengertian mcm ni adalah sgt membantu aku dan aku rasa kawan2 lain pun mcm tu jugak.
Tp ada jugak terselit org lain yg kena lagi trok. Contoh Ayang yg lagi sempoi kena kata 'eh, ko da gemuk'. Tah la..aku tak paham org cemni. Gemuk ke kurus ada amik nasik umah korang ke? Ada anak ke takde anak ada mintak duit pampers kat korang ke?. Merancang anak ke tak merancang ada mintak pil perancang kat korang ke? Pelik oih.
Dan aku berdoa sangat2 satu hari nati aku tak la jadi camni. Mana tau kut2 satu hari bila da selesa berada di atas terlupa plak kejadian di bawah. Biasanya org2 yang cakap org tu derang da rasa diri derang selesa dan perfect.

PnStoberi : terima kasih sangat2.

9 comments:

kekucingkatz said...

aku paham sbb aku jugak dikelilingi dgn manusia2 istimewa yg Allah belum nak bagi rezeki....sebab apa aku kata istimewa sbb Allah rancangkan sesuatu yg lebih baik....arwah pakcik aku takder anak pun....tapi masa dia sakit ader adik beradik ngan anak2 saudara yg jaga sampailah dia menutup mata...bila pintu rezeki yg lain tertutup, akan ada pintu rezeki lain yg terbuka....

ejaMaria said...

ala... biasa la... ayat dengki... cam aku 'org kata tak bersyukur pulak'... mana derang dengar aku cakap terima kasih kat Tuhan... ikut sedap mulut je derang je

Anonymous said...

uhuks.. tacing!! tengs eberiwan.. grup hug!!

Unknown said...

PUANSTOBERI,

salam kenalan,
hihihi thanxs kerana sudi menjadi pembaca senyap sy.. sapa kah gerangan puanstoberi nie yer??? haaaa nie mesti satu opis ngn aizat kan kan kan?? hihihi

thanxs kak ur wish.. ok nanti jumpe sy jangan luper kenalkan diri akak yek puanstroberi :)

Irtiyah said...

Salam



InsyaAllah ada sebenarnya yang memahami.. kita pun kena cuba mengatasi perasaan kita sedikit demi sedikit. Memang sukar tapi mungkin di situ pahalanya? :) Memang terharu bila ada orang memahami kan... yang lain2 kalau jelas mmg suka menyakiti tu.. biarkan mereka dengan lelabu mereka. Kalau rasa pedih..luahkan. Tulis. I sudi baca.. :)

puanstoberi said...

Alang Zawi :
Aku terharu..sobbssss...

Maria :
Derang tak perasan yg kesedapan mulut derang tu da melukakan hati insan lain. Moga nati derang sedar sendiri.. tk sedar kita sepuk je bagi sedar..amoihh..garang sungguh naaa..

puanstoberi said...

SUE :
sobbss...meh.meh. kita grup hugs. sobbbss

puanstoberi said...

JIVEBUMZ :
thanks sudi singgah umah pnstoberi nih. Kalo takde apa aral buleh la gi makan kenduri kowang nati.
Ha..apakah betul akak seopis ngan Aizat..jeng jeng jeng..hehe

puanstoberi said...

CIKGU :
maknanya ada lagi yg memahami kita dan mereka lah kekuatan kita kan.

Emmm...saya akan terus menulis ttg ini sbb satu hari nati jika dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki, sy nak anak saya baca apa yg saya lalui sebelum kehadiran dia. Tskkk... :I