Monday, June 21, 2010

~KB-PLC-PJ-BMC-PJ-KB~

Apa menda lak uruf2 berterabur tu.
Itu perhentian2 yg ku pegi pada Sabtu retu.
Giler ah.

Bermula dari PLC. PLC is stand for Pandan Lake Club.
Menghadiri wedding. Ai loike je gi wedding kat Club neh. Tk peluh2 tiak.
Hehe. Sgt memilih okeh. Hehe.
Wedding Dik Riena kita. Beliau adalah kawan yg dikenali dari porem mesra dot net dulu. Huh! Lama giler da tak masuk itu porem. Dulu sbb asik 'hang' je, so maleh da masuk. Dulu siap moderator, skang udah kena lucut jawatan lah tu. Ramai juga kawan aku dpt dari porem tersebut. Eh. Nati nak buat entry khas la kan pasal porem nih. Wujud lagi ke porem ni persoalannya?. Heh!
Ok, ini si pengantin. (My goshhh.. aku tau aku gemuk giler. Sila jgn igt aku mengandung yer. Mcm penyakit beguk pun ada aku tgk muka tu. GIlerr..tak jadi nak masuk fb gmbr nih). Masuk2 je ballroom tu pengantin tgh karaoke. Memula ingat silap wedding kah, siap tgk kat gudie. Okeh betul dah nama. So, makan2 dulu baru jumpa pengantin. Aku sengih je dari jauh dan pengantin sudah kenal aku. "Kak Reennn..." katanya. Heehe. 1st time okeh jumpa beliau nih. Walo lama da kenal kat porem tu, tp kat wedding tu la 1st time jumpa. Tp mustahil lah beliau tak kenal aku. Udah bertempek gmbr aku kat fb, blog ni takkan tak kenal. So, jumpa kejap, amik gmbr trus laju2 ke PJ plak. Ada wedding sblh umah PIL. So, makan kat sana plak.

Makanan kat sini mmg marvelous. Nasik minyak, ayam masak merah, acar mmg sedappp.. Jarang aku ckp lauk kenduri sedap tp yg ini mmg sedap. Tp takde gmbr lah. Kuawasa la kan nak snap2. Nati org kata aku jakun ke apa. Sbb jiran sebelah umah so, dpt tapau. Suka..suka..

Dlm kul 5 laju2 ke BMC lak. BMC - Bandar Mahkota Cheras. Umah akak amik barangan yg dikirim oleh bonda. Akak aku balik kg, so, mak kirim bagai2 dari kg. Ada durian, kuah durian, tempoyak. Makan dulu kuah durian mak aku buat. Cicah ngan roti. Aku tatau tpt lain panggil apa kuah durian ni. Serawa ker? Skali tgk durian mak aku kasik byk giler. So, trus decide antar balik PJ. Patah balik la ke PJ. Adehh.. dah tu kalo simpan kat umah pun mau suma merekah tu kang.

Just antar buah2 tu suma, solat jap, then laju2 la balik. Tp sempat nyinggah pasar malam. Aku sker pasar mlm PJ ni sbb ada CD. Huhu. Ok, nati citer beli CD apa yer.

Balik umah badan dah lekit2, angkat segala durian, trus bukak durian. Ceh..gaya mcm suka beno makan durian. Aku mmg tak gemar la durian. Tp sbb ni dah lama tak makan, ok la. Aku makan. Lagi satu aku boleh makan kalo pokok kat dusun umah kg aku je. Durian lain, mmg aku tak ghairah pun nak makan. Eh. Takde la dusun sgt umah aku tu, sekadar ada keliling2 umah je. Dulu bff aku si Juwita tu kata aku tak makan sbb umah aku mmg ada durian. Sbb dia suka amat durian. Aku rasa ada betul nyer. Sbb dulu Kak Cik aku antu durian, tp bila dia dok kg, dah tak makan dah. Sbb rasa sentiasa ada kut. Tah.. apa pun mmg aku tak ghairah dgn buah berduri tu. Nak kata tak boleh makan tu tak la. Ok je. Tp sila pelik kalo ada org tak makan durian, tp boleh makan tempoyak. Atau sebaliknya. Heh!

So, itu la citer hentian2 aku. Penat mmg penat la. Tp no hal je. Ari Ahad tu melepak je kat umah. Siap masak tempoyak lagi. Once again, mcm fail je rasa. Pekat giler plak. Weyyy...!! ini bikin malu anak Perak je ni. Tak pass pass masak tempoyak nih. Kenapa?? Why?? Why??

7 comments:

Anonymous said...

ok sumpah terliuk tgk lauk tempoyak!! duriannnn...!! balik mesia gua nk makan sampai lebam! sib baik aa skang ni durian takyah tunggu musim..ada je sokmo..kalo idak kempunan aku weh..

(ANTU DOKYAN TEGAR!)

puanstoberi said...

SUE :
Ampunnnn buat ko terliur. Harap ko tak peknen la waktu ini. Kalo tidak aku la bersalah buat ko mengidam.
Apa pun sok nati ko balik Mesia ko makan la byk2 eh. Kut tak jumpa ko dtg je cokit nih. Sentiasa ada.

Aku mmg bukan peminat dokyan tegar. Huhu

azeul said...

tem poo yakkk..huu..nak wehh...xkire..pekat pun pekat la wei......marila..marila ikan masak tempoyak....aduii..perut berkeroncong lah

brrr....durian...bestnye...

ryn said...

aku xpenah lg rasanya makan tempoyak tu. Tunggu la kot2 dpt kak ipar org peghak...
pasar malam PJ eh reen? aku sker yag ari ahad punya. memang byk gerai

puanstoberi said...

AZEUL :
Nati la k.long buat lagi kak long semawa hang. Haihh..semawa kekdahnya. keh keh keh.

RYN :
Errr..tk penah makan?? Emm, 4 ur info kalo tempoyak Perak ngan Pahang dia sama = tak guna santan. Tp kalo N9 dia ada taruk santan dan masak juga dgn ulam2an. Itu aku tak reti makan.

Ha.. aku pun sker yg Ahad nyer. Tp Sabtu pun belasah lah. Sana stok Cd banyak lah. Keh keh keh

Unknown said...

yeahhh dapat tengok wajah pn stoberi!

puanstoberi said...

JIVEBUMZ :

keh keh..itu wajah versi tong dram. Haha.