Saturday, June 5, 2010

~Majlis Pertunangan Kak Nisah~

First of all nak wish 'Congratulation' utk Kak Nisah.
Kak Nisah is my akak ipar [aku penah jd mengong pi ckp ngan Farah yg akak ipar aku nak tunang, lepas tu siap ckp, ini akak ipar akak kpd laki aku. Mmg sure, sure la akak ipar yg akak laki aku sbb kalo akak ipar yg kawen dgn abg aku takkan nak tunang lagi kut. Mengong!]
Ok. Malas nak citer panjang2. Tgk gmbr je lah. Sama je mcm majlis lain. Cuma ada la citer2 lawak jugak.Ni je yg aku kasik. Tempah kat kg. Sepasang ni RM18. Dlm dia gula2. Kalo kat Perak, derang akan letak garam n gula. Adat hantaran org bertunang kat negeri ku itu.


All d 13 hantaran-s.

Ada citer lawak lah. Masa nak bwk hantaran ni turun kut tangga leh lak epal tu bergolek2. Dah dapat. Letak balik. Bergolek lagik. Kali ni dia trus melompat kut celah tangga tu. Berdebuk kena kepala makcik yg duk tepi tangga. Tk pasal2..aduyai..aku plak yg napak kejadian tu da menggigil2 nak ketawa. Tp kena cover la. Skang ni aku tgh nulis pun nak ketawa nih. Aihhss...jahat woih.


Ada air tebu. Pure woih.. fresh from oven. Haha. Yelah. Siap mesin kat situ tu. Aku mmg minum bergelas2. Sebab dah sethn lebih woh aku 'pantang' minum air tebu ni. Lantak pi lah situ. Malas aku dah. Dulu pas kawen trus tak minum sbb org kata "tajam". Skang hapah pun takdok..so, kasik minum saja. Sejuk..nyaman..iskk..takleh nak kata apa dah la.



D lauks. Ada gulai lemak labu, sayur campur, ayam masak merah dan sambal tempoyak udang. Ha..aku tertipu sbb derang panggil ni sambal udang..aku pikir smbal tumis udang tu. Siap da rasa "iskk..sedap ni..sambal tumis udang..sure ada petai tu". Sekali aku amik gmbr kuar ini menu plak. Waa...tak reti lor nak makan. Ye ker???


Ya..this is mine. Ada je udang tu. Mmg org Perak tak buat tempoyak ngan udang. Tp aku leh je makan. Ate' kome..org Peghok kan Yong..takde hei ler nak makan tempoyak.


D rombongan. Pihak lelaki dari Melaka.


Mari lah kita berjawab pantun dulu.


Berdebar giler Kak Nisah. Hehe. Aku neman dia gi mekap. Dah la gi awal kat kedai tu. Janji kul 12, katanya ok nak dtg awal tup2 takde org. Tggu punya tunggu kul 12 setgh baru muncul juru mekap tu. Lps tu aku la bagi cadangan suh buat smokey eyes tu bila mak andam tanya nak mata cena. Akak ngikut je kata Kak Nisah..tup2 dia tak selesa. Abis suma org ditanya nyer. Yelah org jarang mekap kan..aku ok je sbb aku sker je buat smokey eyes ni. Haha.

Dan diakhiri dgn gambar kami in theme "one big happy family". Haha.


PnStoberi : Tahniah..moga berkekalan hingga ke akhirnya

2 comments:

Unknown said...

tahniah pd kak nisah tu.. :)

reen, aku suka la tgk sotong tu.. bleh order tk? comey jek nmpk.. ehehe..

puanstoberi said...

PUAN OTO :
mendalah tersebut adalah udang. Bkn sotong. Huhu. Tp kalo nak sotong pun buleh jugak. Aku dulu masa tunang ada sotong. Ko nak tempah ker?? buleh je. Nati buat pos laju trus ke ko. Ko nak kasik sapa tunang plak???