Saturday, June 26, 2010

~Puspanita & MIHAS~

Minggu lps 2 ari berturut2 join xtvt Puspanita. Waa..Puspanita kekdahnya. Tkpe..puspanita ok, tp jgn puspakom sudah.

So, ari Khamis aku dah war2 kat status fb kata nak pi Hari Anggun Wanita (ke Wanita Anggun ke tah). Lebey kuang la tu kan. Ni anjuran Puspanita KPKK. So, join juga ada..ngeh ngeh. Ai loike je Anggun2 ni kan. Ala, setgh ari je pun nyer. Ada bengkel mcm tu la. Ada ceramah pasal imej, cemana nak mekap, bwk h/bag suma. Yg mekap tu Sendayu Tinggi la bagi talk n pasal beg tu Alfio Raldo kasik talk. Dan tak semena-mena aku leh register jd dealer AR tu. Betui la...terpehapa tul. Tp takpe lah. Seploh inggit utk seumur idup. Aku bkn per..kang smpai katalog ke aku bkn aku suh org lain beli, aku je la yg membeli. Tp ok per. Aku penah beli h/bag AR nih. Lama da, dlm thn 2007 gitu, elok lg smpai skang. Tkde la sopak2 mcm beg2 slalu beli kat JJ tu. (Iyer, thp saya beli h/bag di JJ je. Sogo-tak suka sbb kalo beli je slalu cpt rosak. Tk kira yg berlonggok2 bila ada sale tu atau yg masih belum dilonggokkan lagi). Jadi, sapa nak beli h/bag sila gitau saya yer. Waka waka eh eh.

Abis dlm kul 1 camtu. So, tk lama pun. Ada sedikit gmbr je. Kualiti kurang memuaskan sbb aku zoom je. Tk kuasa la nak bangun pi amik gmbr. Lepas tu da la hampagas. Dlm 10 org yg pi ni seorang pun tak dpt lucky draw yg ada 35 adiah. Mmg la tak bertuah pnya org. Eh. Pasal muka aku ada shine camtu? Result dari Simplysiti la tu. Waka waka eh eh (my dear kata..ala..tu flash tu.. huhu)

Ok, sila tgk gmbr bwh tu. Itu org Sendayu Tinggi pilih je participant utk jd model make up dia. Dia buat smokey eyes okeh. Smokey eyes..tkde pun org kata mata cam hantu ke apa ke. Terhapa sungguh la org tak phm apa itu smokey eyes nih.

Dan esuknya aku gedik2 nak ke MIHAS plak. Ini ala2 rombongan che kiah la. Anjuran opis aku plak. Ate... asik aku je yg bwk org yg datang lawatan masa event opis aku, nak la plak jd ahli rombongan kan. Salu je aku bwk puspanita la, budak sekolah la. Tp kat MIHAS ni takde de lawatan berpandu cam kiterang. Ko jalan la sendiri kan. Dah tu ini kan Trade Exhibition, so sendiri jalan je lah. Thn ni MIHAS buat kat Matrade Jalan Duta nun. Lagipun aku tak penah lagi ke Matrade ni, so lagi gedik2 nak pi. Salu takat Mahkamah tu je kan.

Sebelum pegi. Tunggu bas dari opis kat Rawang mai amik.
Ni je dari HQ. Eh. ada lagi. Tp tak masuk gmbr.


Gi waktu lunch ari Jumaat. Yg ari Jumaat ni dia tak bkk lagi utk public. Siap rules n regulation da tulis tak leh pakai casual-jeans n t-shirt tak boleh. Ini mcm dibuka utk sykt2, kena pakai office attire. So, ada registration suma, dpt gudie bag. Yay! suka.

Masuk je ada byk booth. Khemah besau ada 4. Tak terpegi la kan suma booth. Kalo pameran produk halal ni sure la majoriti dia FOOD kan. So, ada memacam la gerai. Kena thn napsu je. Maklum la gaji baru je di bank-in kan. Bahaya nih. Tp aku takde la beli hapa. Cuma terbeli ini.

Eh. mcm kenal je gmbr kat desktop PC bakang tu. Blog p.n.s.t.o.b.e.r.i lah. Waka waka eh eh.

Huhu. Aku da naik syiok pakai ini brand. Jadi beli jelah sementelah dia kasik diskaun. Kalo kat Watson rega dia rm29.90, so kat sini dpt 26.90. So, kasik beli sajork. Dah value 4 money tu amik je. Aku ni salu beli brg kosmetik ni kat Watson je. Kalo ada diskaun tu aku beli trus walo tak abis lagi brg2. Saja buat stok. Iyer..sy ni rakyat marhaein..beli kosmetik kat Watson je..mimpi je nak beli kat kaunter tu kan. Tskkkk... Waka waka eh eh. Ok..ke laut plak citer nyer. Dari MIHAS ke Watson.

Lagi tak beli apa pun. Just beli perencah nasik goreng ADABI. Then jus limau kasturi (kiterang berdua sker air limau kasturi asam boi neh. Eh. dah lama tk pi pasar malam yg ada jual air sedap neh). Beli jugak kerepek ubi yg dia buat dlm bekas mcm Mister Potato tu. Tp sedap weh. Rangup giler kerepek dia. Mmg boleh lawan la. Sekali hadap trus abis.

Then kul 2.30ptg tggu bas nak balik opis. Eluk kuar khemah je ujan lebat hamat. Berlari2 la ahli romb che kiah ni nak naik bas. Tp ada je petugas2 yg stenby payung. Tkpe ah. Lari saja.

Jadi itu je lah citer nya pasal Puspanita dan Mihas.

Sebhgn ahli rombongan. Yg lain dah terpisah2.
Ate..takkan nak jalan berderet mcm kekanak sekolah kekdahnya kan.


Ni nak balik dah. Dah angin2 ribut2 pun leh tgkp gambar.
Ehehehe. Derang pun layan je aku neh.
Keh keh keh. Deme tatau aku ni blogger tak berapa nak tegar.
So, sure kena amik gmbr semua acara. Haha.


Dpt gudie bag. Dlm dia ada perencah soto 2 botol.
Mee segera jenama apa tah. Kopi segera pun jenama apa tah. Bes. Bes.

4 comments:

ejaMaria said...

rajin nyer... puspanita aku malas la... hahahaha... jahat kutuk orang... hehehe

puanstoberi said...

Ngeh..Puspanita aku ni kadang aktif kadang tak.. ikut dan je. Huhu

cikCha said...

uwaa jeles nyerrr...=/

apsal aku rasa PUSPANITA tmpt aku x gi pon ke situ? ke aku yg x diajak...hohoho

puanstoberi said...

SHAH :
entah...tp nyer LKIM pun ada ambik bhgn kan?