Wednesday, June 16, 2010

~Jom makan nasik lemak~

Sedapnya la hai bau nasik lemak waktu bukak tutup rice cooker tu.
Nom nom nom.
Tingin nak makan nasik lemak lak utk dinner mlm ni.
Wah..ini citer fresh from oven lah. Hehe. Baru je tadi menikmati nasik lemak.
Lauknya sambal sotong, ayam goreng ayamas n ikan terubuk masin sarawak.
Fuh...!! lega bila dapat menikmati nasik lemak buatan sendiri.

Lps ni kalo memekak2 kata badan cam tong gas sila baling puncher trus. Aku izinkan. Haha.

Ok, ini gmbr kejadian. Haha. Jarang2 amat aku up gmbr aku makan2, masak2 kan. Sbb aku bkn jenis pemakan. So, jarang2 ada gmbr gitu dlm blog nih. Huhu.

Nasik lemaknya. Daun pandan tu ekceli da kering dalam esbox. Ku rendam kejap pehtu ku masuk je dlm nasik tu. Bau nya tatapp ada.. uih uih..nom nom nom...

Dan ini my dear nyer portion. Upssie.. timun lupa nak beli. So, takde ulam.

Ok. Itu saja. Lenkali kita makan lagi yer. Nom nom nom....

4 comments:

azeul said...

sedap nampak..nomnomnom...

Anonymous said...

mak aih jeles aku tgk ko hentam byk2 daun pandan! aku ni, pandan adalah brg terhad yg berharga.. pakai satuuuu satu kedekut style.. syg weh.. dh la payoh nk tanam.. manja kemahin xley nk idup kt sini..

Anonymous said...

mak aih jeles aku tgk ko hentam byk2 daun pandan! aku ni, pandan adalah brg terhad yg berharga.. pakai satuuuu satu kedekut style.. syg weh.. dh la payoh nk tanam.. manja kemahin xley nk idup kt sini..

puanstoberi said...

AZUEL :
nom nom nom.. huhu

CHE SUE :
haha.kut jeles pun tak ya le komen sampai dokali. Haha.
kat sini aku mmg bazirkan je daun pandan tu. kadang buh dlm lemari suma. Sbb 3kupang dpt banyak helai pulak..nak guna sket je kan. hehe.