Thursday, June 9, 2011

~Pasal Menitik Kat Situ~

"Takde kepala mcm ni ke encikkk....?"

Teeheee.... sblm ni bebudak aku takde pun nak cakap camni, tp reni tadi aku mulakan. Hahah. Tu sapa tgk citer Karak tau la pasal ayat tu kan.

Kat sini cemna lak leh timbulnya?
Tu kat toilet, tah sapa la kurang ilmu siviknya. Kawan baik dia yg dtg berkunjung tetiap bln tu bleh plak bersepah2 kat lantai. Eiww.. mmg memualkan. Ko tak napak ke mendalah tu menitik2. Haih. Geli tau dak?? geli... sian la kat akak cleaner tu.

Pelik kan? Nak kata cemana? Dia tatau kot menda2 camtu leh mengakibatkan sesuatu yg lebih 'buruk'.
Aku igt lagi masa kat hostel dulu, sapa je tertinggal pad kat toilet, harus seme kena beratur. Kengkadang da malam nak tido pun leh beratur, pehtu paksa org jawab sapa punya. Haha. Mampuih la takdak sekoq pun nak ngaku. Tp  kalo ikut logik, ada ke org nak ngaku. Siap warden n akak2 AJK hostel nak buat baca Yasin la hapa la. Tentah salah sorang AJK tu yg buat tak. Ngeheheheh. Kes tak buang pad pun siap nak baca Yasin kah?? kadang2 rasa kelaka plak bila kita ni ditakut2kan dgn menda camtu. Tp dari takut2 tu la kita tau nak buang menda2 tu di tpt sepatutnya.

Aku tatau org lain, tp aku mmg style basuh dulu pad tu  sblm buang dan sbb tu aku mmg pilih pad jenis Kotex sbb pad tu yg paling mudah di basuh. Aku google jugak hukum sebenar2nya tentang pembasuhan pad ni. Tp kebanyakkannya kata utk kebersihan elok la kita basuh. Maknanya nak buang terus pun takde masalah kot. Entah la. 

Tp ikut mitos, dimomokkan dgn kata2 'nati setan makan darah tu'. Ha..tu yg jadi takut tu kan.

Maka, sbb ni la boleh ter keluar ayat
'encikkk.... takde kepala mcm ni ke encik???'.

Udah bebudak ni kata 'kak, jgn la takottt...nati gi tandas kena teman'.
Teheheheh.
Aku pun berani2 takut. Saja nak ngusik bebudak ni.

Apa pun, basuh la wey kalo napak da menitik kat lantai tu. Pengotor sgt tu. Mustahil tak pasan. Haih!

9 comments:

ch@ said...

takkan la tak perasan coming moon kan kakReen? palik orang macam ni, tah-tah dia mmg sedia berteman kot kak. ayukkk.

ejaMaria said...

ktorg dulu masa zaman 'degil' gelarkan pad tak berbasuh tu 'teh uncang drakula'... hahaha
cerita imaginasinye... drakula amik pad yg tak basuh tu... pastu rendam dlm air panas... pastu buat minum... jadi moral dia... cuci la pad anda sebelum buang... ;p

Yan said...

biasenye.. orang islam atau org melayu kita.. basuh pad tukn.. tp tak taula kot ade yg tak diajar tuk basuh.. tp klu bangsa lain mungkinla..
tgk jer kat spital.. klu pas bersalin tu.. darah melambak.. penah sebilik dgn org k***g.. tong buang pad tu lak besar gedabak.. bukak je penutup maka terbentangla isi perot.. cleaner mmg hari2 clearkan tong tu.. so taula sape punyekn? tak bungkus tak ape.. campak bodo2 je dlm tong tu.. aiyarkkkk!!

klu kat hostel dulu.. if akak2 senior jumpe pad bersepah.. mmg semua kena pgl turun.. klu tak mengaku derang ugut nak titikan limau pd pad tu.. knp titik limau yan pn da lupa.. mgkn cara pgl hantu dtg kacau tuan pu

Yan said...

biasenye.. orang islam atau org melayu kita.. basuh pad tukn.. tp tak taula kot ade yg tak diajar tuk basuh.. tp klu bangsa lain mungkinla..
tgk jer kat spital.. klu pas bersalin tu.. darah melambak.. penah sebilik dgn org k***g.. tong buang pad tu lak besar gedabak.. bukak je penutup maka terbentangla isi perot.. cleaner mmg hari2 clearkan tong tu.. so taula sape punyekn? tak bungkus tak ape.. campak bodo2 je dlm tong tu.. aiyarkkkk!!

klu kat hostel dulu.. if akak2 senior jumpe pad bersepah.. mmg semua kena pgl turun.. klu tak mengaku derang ugut nak titikan limau pd pad tu.. knp titik limau yan pn da lupa.. mgkn cara pgl hantu dtg kacau tuan pu

Yan said...

alaa sengal la lappy ni.. lum abis tulis dia p post.. ishh

aDieyZa said...

kebanyakkan akan basuh dulu pad tu.. sebab kita boleh elak dr org terbau darah tu.. lagipun tu soal kebersihan.. kebersihan kan separuh drpd iman..

PUANSTOBERI said...

ch@ :
err... jgn takutkan akak cha..kang tak ke toilet trus kang. huhu

MARIA :

Errr.... geman lak tekak aku wes.. huhuu

PUANSTOBERI said...

YAN :

Letak limau tu katanya bagi 'tut' org yg buang merata tu pedih.
Hik hik.. katanya lah... tatau la apa yg sebenarnya. hiihii

ADIEZYA :

Kan?? tu aspek kebersihan tu sebenarnya sbb tu pad tu ada tong smpah khas dia

eda_ej said...

part yang meleleh tu yang tak bley tahan..