Tuesday, March 30, 2010

~PnStoberi & Intebiu~

New post waktu lunch di opis adalah pasti macam merapu.
Dan selalunya pendek2.
Dan mcm takde citer apa nak citer, tp nak citer jugak.

Emm..pnstoberi dpt intebiu utk 41 ari Isnin dpn.
Rasa mcm m.a.l.a.s nak masuk.
Tp kalo malas kenapa ko mintak pulak kan??
Sng macam dulu..langsung tak mintak dan bila org pi intebiu aku haram tak kesah apa. Apatah lagi bila org dpt, pun aku tak perlu meleleh2 air idung, meratapi naseb kenapa aku tak dpt kan.
Jd skang mcm2 pikiran ada.
Nak pegi ke tak?

My dear kata "pegi je la..at least kita try"
Adik clerk kata " Akak kena pegi, kut tak sy seret bwk naik bilik intebiu"
Huhu. Udah la retu da ujung2 baru aku isi borang.
Ya. Mmg aku 50-50 je dlm perihal intebiu nih.

Pegi je la kan. Pakai baju batik. Tak perlu pikir2. Cuma jawab je bila berada dlm bilik tu.
Err..ada skeping speaking ke ah?? Emm..da lama tak berbahasa Inggeris ni mau ter kumat kamit nak menuturkan bahasa itu walhal dulu masa wat assignment n jawab exam berkajang2 diberinya. Sayang nye rasa..

Ok. Citer lain.
Last week balik Perak kan. Then Abg Nyah tegur gini "dah naik da pipi kamu"
Aku jawab "ha..mmg la..kan da gumuk nih"
Lepas tu Abg Nyah kata "ko byk makan ker?"
Aku jawab "entah la..kurang bersenam kot... [sila salahkan my dear sbb takmo joging kat TTwangsa or Taman KLCC] "
Abg aku smbg lagi "tu la..da berumo ni mmg badan senang naik"

Waduhh...tp kan...yelah..aku terpikir jugak..aku rasa aku makan sama je mcm dulu. Tah..apasal dia leh naik melampau smpai suma jeans suda kena beli baru suma. Saiz 25 bukan utk ku lagi.. Sgt sedih.

Lepas tu tadi KP lak tnya "Berat brapa skang"
Wahh..mereka suma berlapik nak kata aku da gumuk kan skang.
Tkpe la..nak wat cena. My dear pun naik jugak badannya. Tp aku sker sbb org kata aku pandai jaga laki. Slalu masak kat umah. Haha [sebenarnya derang tatau yg my dear tu jd tukang abiskan makanan aku. Hehe].

Atau adakah sbb aku masih tidak mempunyai anak makanya ttiba aku ter gumuk??
Ada kemungkinan tak??

Emm..tp ok gak..dulu susah nak cari baju dengan saiz yg bersesuaian..skang udah senang. Hehe.

PnStoberi : Gemuk tu kan tanda senang ati. Lalalalala :))

2 comments:

ejaMaria said...

pegi la... kalau bukan pasal malas... pikir pasal GAJI yg datang... pastu bole la pikir psl mansion... hahaha..

puanstoberi said...

MARIA,
Gaji tu da lebey kuang skang je. Cuma elaun la lebey sket..tp keja mesti bertambah..cena nak smbg master nati?? mesti bz.. hukss..