Sunday, May 9, 2010

~PnStoberi & Menu Lunch~

Aku jarang2 kan upload aku masak apa, makan apa. Hurrmm..
Tak reti sebenarnya. Tak reti nak citer2 dan tak reti masak pun ye jugak. Buat malu je kan takat nak tepek gmbr telur goreng. Huhu.
Abis2 pun aku slalu tepek gmbr masak laksa. Haha.
Pasal makan pun jarang sbb aku ni mmg sejak azali lah bkn pemakan org nya. Paling tk buleh dipanggil utk pengacara jalan2 carik makan atau pun warong kita. Tak reti tau nak cakap " sedap giler lah makanan tu, makanan ni" kalo ckp pun mcm ala-ala je. Mak aku pun slalu kata aku ni mmg tak suka makan.

So, reni saja la nak buh masakan di ari minggu nih. Cam aku ckp, masakan mmg ala-ala je. Tp taruk je la kan.
Dimulakan dgn sambal tumis udang n petai.



Diselangi dgn sayur kacang buncis + taugeh goreng kicap.


Up dgn telur goreng. Aku mmg tak reti makan 2 lauk. So, kena jadikan 3 juga. Memula ingat nak goreng ikan, tp takyah la. Simpan esuk shj.

Lps tu minuman grape juice. Bkn blend sndiri. [umah aku ada memcm jenis kordial disebabkan incik suami suka banget minum air manis. AKu da ckp byk kali da nati diabetes, tp dia taknak dengar. So, degil..bia situ lah, sendiri sakit nati sendiri tanggung. Aku minum sekali sekali je. Selebihnya aku minum air mineral or air masak]

Pencuci mulut. Buah mangga. Smlm 3 bijik da blend. Mak nak rasa air mangga blend sendiri. So, da tak larat nak buat air je, kasik makan lah. Ada bijik kat situ n khas utk aku. [incik suami pelik aku suka nau makan bijik mangga nih. Bkn makan bijik mangga la, suka makan mangga2 yg tinggal kat bijik tu. Sedap lah].

Ok. Itu shj. Jumpa lagi di lain rancangan.

PnStoberi : tatau apa motip nak tempek gmbr nih.

1 comment:

Che Sue said...

fuh mangga.. aku kt sni setaun 2kali nk dpt mkn tu kira bertuah laa.. sekali dpt, ratah ke titisan terakhir!! mahai nk mati weeeeh.. sebiji dekat 20hinggit pe cer kan..