Sunday, May 30, 2010

~Permata Yang Dinanti : Kenapa? Jeles ke?~

Kenapa?
Mengkalo ai pregnant dulu u jadi susah ke?
U jeles eh kalo ai pregnant??

**Bacaan seterusnya di blog sebelah..ayoh! kita ke sana**
Eh. ibu ai panggil plak. Dia suh tgk cara2 memasak "tempoyak masak".
Ala, yg tumbuk cili padi, kunyit, garam segala tu. Lps da lumat suma tu masukkan ikan bilis sedikit. Tumbuk jgn sampai hancur, masuk plak serai 2,3 batang. Ketuk sket2 dlm lesung batu tu. Then gaul dgn tempoyak. Pastu masuk piuk, masak la. Tp awas, bila dah menggelegak tempoyak tersebut akan meletup2 mcm gunung berapi. Dan mungkin boleh membuat dapur anda berbau tempoyak kalo ianya meletus ke dinding dapur. Huhu. Sakit oih jari aku. Kena letupan tempoyak tadi. Kacau sehingga ia likat.
La..sudah tulis resepi plak. Ngehh..ok, jum gi umah sebelah...!!

6 comments:

Okid said...

kak....nape xde pn post ni kt blog sanun..?ke akak xletak lg..?hehhe

PUANSTOBERI said...

OKID :
kan kak kata tadi, mak kak panggil masak tempoyak. Huhu. Baru je di aplod sebentar td. silakan jengah.. hehe

Okid said...

hahhaha..ku sungguh ku xperasan ayat itu...uwaaa..malu nyer diri i...mn nk sorok ni..huhuhuh

ejaMaria said...

heheh.. nko nih... bikin panas jer

Che Sue said...

takyah boh air ke? kasi gambo sekali lengkali..aku ni rendah tahap imaginasi skit.. tapi tinggiii seleraaa pewot tu..hehehe!

PUANSTOBERI said...

Air kena ke?? jap..rasa takde la..tp kalo nak buh skit je..dia mmg pekat bukan buat kuah tp buat cicah ngan ulam ke apa ke. Dia leh tahan lama woh.
Mao gambo ker?? err..aku tk snap pun..nenati aku buat, aku snap naa.. tp dia sama je mcm sambal tempoyak tu cuma ni versi dimasak.