Wednesday, December 30, 2009

~Pnstoberi tetiba emo!~

Entry ni aku buat sebaik sj aku tgk Buletin Utama.
Kes buang bayi yang semakin menjadi2.
Kelmarin dlm paper baca pasal org jumpa bayi tersangkut pada sungai.
Sblm tu kat kawasan air terjun [ini kan aku macam terbayang2 lagik sbb dlm gmbr tu tunjuk bebtul bb tu dok tersangkut kat batu2 sungai tu.Smpai org yg jumpa tu ingat bangkai ayam].
Td ni aku dgr 2 kes sekaligus.
Satu kat toilet kilang kat Pulau Pinang, satu lagi tpt pembuangan smpah kat Ipoh.

Bodoh! Bangang! Setan! Hamjadah! Ha..aku tatau la nak ucapkan apa lagi pada org cenggini.

Cenggana derang tergamak buang anak mcm buang sampah je.
Aku nak buang sampah pun berkali2 check samada sampah tu berguna ke tidak.
Ini selamba je..beranak dlm jamban pastu flush.
Woi..apa punya manusia la cam gini. Org cam gini kan, kalo jumpa cuba kita letak muka dia kat lubang jamban tu pastu flush. Amacam?? seronok.?

Dulu aku dgr berita mcm ni mmg aku geram, tp dgn status dan keadaan aku skang ni, aku dgr, aku baca kes mcm ni mmg jadi double geram sbb aku tahu betapa seksa dan sukarnya kita nak dptkan anak. Nak ngadap manusia2 yg asik bertanyakan kita bila nak beranak, yg anggap kita mcm manusia luar biasa, nak pikirkan apakah penyebabnya tak boleh mengandung, nak pikirkan makanan apa yg patut dimakan. Eish..bukan senang lah.

Satu lagi bila kat jalanraya tu. Kalo tgk guardian2 bebudak ni [tak kira la mak dia ke akak ke whosoever la kan] letak budak tu belah yg keta lalu lalang. AKu cukup la risau. Plak tu kadang pegang pun nak taknak je, ada yg langsung tak pegang. Eii..tak sayang anak ke korang??

Oh. Ada satu lagi. Bawak moto smbil pegang anak sebelah tgn. Woii..aku ngeri dan ngilu tgk nyer. Cuba kalo ter sungging la moto tu..budak tu la akan jatuh dulu. Apa la tak buleh nak fikir nih. Haaaaa...

Tp aku paling sakit ati bila dgr berita buang baby tu la. Kalo la taknak anak tu ko pi la letak kat umah anak yatim. Tp ye lah, yg dibuang tu pun biasanya anak yg diperolehi dgn jalan tak sah [tu pelik tu..kalo yg haram senang je lekatnya, sekali main je trus jalan] kang kalo nak beranak kat spital da jadi masalah, pehtu kalo nak letak kat umah anak yatim ke apa ke mesti la derang kena soal siasat, so yg paling mudah dlm palotak yg bengong tu adalah buang! buang! buang!. Ha..elok la tu..mmg korang ngadap mimpi ngeri lah pastu. Ada bb yg dtg kat korang, kepala berdarah2, mata berdarah2 smbil tu panggil "mama..mama" atau pun ada banyak bb merangkak2, tarik kaki tangan korang lepas tu campak dlm lubang sampah. Lepas tu seumur idup korang diganggu dgn mimpi camtu smpai korang jadi giler. Haa... aku sudah terpikir mcm citer Mastika plak.

Haishhh..emo ni. Emo!.

Pnstoberi : Petunjuk dunia akhir zaman

5 comments:

Che Sue said...

sama ida! aku pun bengang giler baca news gini..jadaharam toi aa! yang teror tu bley je branak sorang2 dlm jamban etc. mcm kucen..ilek je tak takut langsung, tak perlu bidan segala..peh tu buang! hoi! kucen pun reti sayang anak...

cikCha said...

hurmmm...
beb, dulu masa bujang2, aku igtkan buat anak ni senang2 jer...bila dah kawin baru aku tau susah jgak ek...hohoho

PUANSTOBERI said...

CHE SUE,
Tu arr pasal. Geram sgt aku bila baca ke dgr news camtu. Bongok tul! Agaknya yg buang anak kat semak tu, buat projek pun kat semak jugak gamaknya. Gilosss

CIKCHA,
Eh, korang ni ber cik2 plak yer. Hehe. Ha..tu la pasal. TP secara haram senang je plak kan derang dpt. Itu suma ujian Tuhan kat kita.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

memang pun...dulu masa lum kawen..perasaan marah n geram nie ada jugak tapi xsebanyak dah kawen kan...lepas dah kawen nie..klu baca kes buang anak nie..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa rasa nak rejam jerk orang2 binatang tue..kot ye pun tanak anak..kasi la orang2 yang lebih memerlukan...ishh memang banjingan orang2 perangai binatang nie

PUANSTOBERI said...

PUANPURPLE,
Iya, btol.btol. MMg geram sesangat rasanya. Mmg takde hati dan perasaan manusia org cenggitu gaya