Tuesday, December 22, 2009

~Aku dan Majlis Makan2~

Lambat plak nak apdet pasal ini cerita.
Sepertimana di war2kan, pada 20 Dis, selamat juga lah aku menjamu kengkawan sebagaimana yang dihajati.

Makanan pun tkde la yg xtravaganza pun. Cdg nak tempah kek ke, cupcakes ke..tp tak jadi. Ingat nak tempah gak roti jala. Pun tak dpt. Sudahnya menu adalah :
-Laksa.
-Nasi impit + kuah lodeh + kuah kacang [made by my mom]
-Agar2 cocktail
-Pastu ada la jajan2 lain sket.
Itu je lah. Simple je kan.

Tp, ok jer. Kawan2 yg dtg memeriahkan majlis pun sempoi je. Ikut tema pakai kaler merah, putih n itam.

Gmbr makanan yang dijamu :


Haha. Aku nak snap2, pehtu my dear call [masa tu dia gi amik mak dia kat PJ] kata adik dia da nak sampai. Tk sempat trus aku nak snap sbb nak siap panaskan kuah laksa suma. Aku baru je cdg nak snap every each tpt aku letak makanan tu. Jadi nan ado la ya.

Yg awal2 dtg adalah family in law aku. Adik my dear yg duk Nilai tu n then tk lama monster mother in law, father in law, akak ipar in law, eh bakpe in law lagik ek.

Aku bersama bonda dan bonda [mertua].

Bersama family in law lah.

Pastu dtg la kawan aku yg sorang ni iaitu Aima. Dia ni mmg slalu je dtg kalo aku wat makan2. Pastu plak dia dtg gak masa aku wedding kat Perak retu [owh ya, rata2 member yg dtg ni mmg member yg dtg kenduri kawen aku kat Perak dulu. Pendek kata sahabat baik stok mmuah! mmuah! la ni kiranya]. Tp dia siap call aku tnya ramai tak org dlm umah aku. Haha. Tau la kan 'mansion' aku ni thp2 kena queue kan. Huawaaaa....

Pastu dtg si angel anak banak. Baguih..ikut tema na..mmg masuk la..merah putih je aku tgk. Hiks. thanks angel mai umah akak. Tp sori sesgt tk dpt nak layan sgt sbb masa tu akak sorang je ke hulu hilir sbb masa tu my dear akak kan pi antar mak dia balik PJ.

Pastu dtg si Faizullah juga. Eh. Ini budak smpai awal. Tau2 da naik umah je trus. Haha.

Then Ely, asben n her new born daughter, Khalisa Balqis. Permata Hati yg ditunggu selama 3 thn. See..ada je rezeki nyer. Usah la pening2 nak pikir kenapa tak beranak, kenapa tak beranak. Ada je rezeki nati. Korang2 kat luar pun usah la sibuk2 pening kan kepala kenapa kami ni lambat beno nak mengandung nyer. Tuhan tu Maha Mengetahui kan. So..syyyyy.. Kakakakak.

Pehtu Abg Burn, Kak Ija n anak dia mai. Then dtg la segerombolan adik2 opis aku-Rinie n Asben, Ros,Asben n Baby dia, Zahida, Fara n Nurul.

Pastu mai Zana n Kak Lin and da nak ujung2 tu Fida n akak dia smpai then yg last adalah kawan sekolah aku dulu, si reporter kita lah, Cik Azni dan kawannya. Cekap jugak kawan dia sbb aku tak gitau sgt pun umah aku tang mana, tau2 da smpai je. Baguih. Huhu.

Meh aku taruk gmbr nak??
Korang nak tau tak..td aku dah tempek gmbr ni kat facebook. Pehtu tak lama, dlm 5 minit lps aku tempek tu, trus napak Ila komen kat 'photo of you'. Gini komennya "renz, ko peknen brapa bulan dah?". Aku mati kutu trus napak komen dia tu. Haha. Woii..tanpa tapisan okeh dia kata aku peknen.

Woi org kg...... aku da gemuk oiii..serupa org peknen. Heh! seb bek aku da nikah baru gemuk kan. Kalo blum nikah da gemuk mmg payah la. Kalo tak peknen gemuk kayak gini, dh peknen kayak gimana ya???

Memang gemuk pun. Cuba la tgk...



Sapa penah dengo penyakit bengkak cantik?? Ha..org KL panggil beguk. Org Utara la kut kata bengkak cantik. Ha. Gmbr ngan Ely tu [yg pegang bb pakai bj itam tu], dia ada amik gak guna kamera dia, sekali dia tempek dlm facebook, tag muka aku. Sekali muka aku mcm org sakit bengkak cantik tu. Ha...bayangkan la. Ngeri woh tgk gmbr tu.Trus aku remove tag dan gantikan trus dgn gmbr aku kat atas tu. Eluk sket kekdahnya. Haha.
Yg ramai2 tu kan. Aku pegang perut kan. Lagi la menguatkan spekulasi org yg aku ni sedang mengandung. Kakakkakaka.. [motip ko nak letak tgn kat perut?? nak bagi perut tak napak buncit] kakakakkakak...

Grup yg sama jugak tiap kali ada majlis makan2. Hahaha.

Ada lagi gmbr2, tp aku tgk suma versi bengkak cantik tu, jd takyah buh la gmbr tu. Kita tggu lain thn pula ya. Hahah.

Dan oleh kerana kegemukan aku adalah melampau, aku da ada azam baru iaitu joging setiap minggu. Harussss.. [mmg la org tak biasa napak aku akan kata ok je sbb berat aku skang adalah berat ideal..tp kawan2 lama dulu tgk masa berat aku 35kg, skang ttiba tgk dlm keadaan yg lebih 10kg, mmg terkejut la derang].

Tp aku tgk kawan2 yg baru kawen n then tak mengandung mmg naik je badan. Aku rasa sbb k'org ni sihat dan senang ati di samping suami kami2 yg tersayang. Dan yg penting suami2 kami ni jaga kami dengan penuh kasih sayang...betul tak kawan2?? [ni khas utk yg belum mengandung dan ttiba alat penimbang naik ke nombor yg lebih besar]

Pada yg dtg ku ucapkan berbanyak2 terima kasih. Maaf la umah pnstoberi ni halus je. Nati ek, Insyallah, bila mansion atas kayangan pnstoberi da siap, kita makan2 di sana pula ya, di tepi pool mungkin. Hehe. Aku rasa aku tak buat da la kut makan2 ni, sbb aku tgk org tak selesa la. Kalo buat pun takde majlis2 la, panggil satu family, satu family dtg umah.

Jadik..tamat da sudah citer budak gemuk macam org mengandung.

Pnstoberi : Gemuk tanda senang ati.

12 comments:

cikCha said...

huh! lama gak aku nak menunggu ko publish ceritera 20hb ni...eheheh...

pape pon, aku yg x pnah tgk ko sblom ni, ternyata dr gambo shj sudah menmpk kan ko sudah 'besar' skrg...hohoho..syabas mere betti...

puanstoberi said...

kakakakka...azam thn baru - joging setiap mggu, malam makan awal. [aku nak tgk berapa lama aku leh berbuat demikian] kakakakakkaka (",)

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnya..makan2..asal la buat time kita xleh nak datang nie..huhuhuhuh *frust tonggeng2 sebab xdapat makan..*

puanstoberi said...

PUANPURPLE,

tkpe, nati lenkali kita masak2 kita gitau eh then leh dtg. Kita mmg sker je masak2 ni..kalo tingin tu buat je tp kena la ajak org2 gak sbb takkan nak buat sket je kan. Nati eh, kita add puanpurple kat facebook :)

Unknown said...

akhirnya kuar gak cite makan2 ko.. gelak aku baca cite ko.. as usual,memula nak mintak mahap sbb tk dpt datang..

yg keduanye,tgk makanan ko best2 gak..tringat lak zaman kita dok umah sewa dulu, umah sewa kita la memula buat open-house raya pastu berderet kwn2 kita ikut lak pastu. tu sume idea ko ler.. smpai skrg ko suka buat makan2..

yg ketiganya, bagus gak azam baru ko tu.. tpi aku tgk ko tkde la gumuk mana..comey jek aku tgk. biar le org nk kata apa, yg penting ko bahagia.. tpi masih terpakai kah konsep "ada aku kesah" dalam ini condition reen?? hehe..

ok, dont worry be happy..

puanstoberi said...

OTO ,

Hoho. Tkpe arr tak dpt dtg pun. Wes. ko nih, manade gmbr makanan. KO tipu arrr...aku tk smpat snap pun gmbr makanan.
A'ah ek. Dulu kita ada buat. Tkpe, nati aku buat citer pasal kita organize makan2 sempena ari raya dan befday 3 ida. Wahh..gitu.
Ekekeek...ya aku masih mengamalkan konsep "do i concern?". Hiksss..
P/S : Zatul, jum kita wat gathering jum. Kat Melaka nak??

Anonymous said...

aku baru nk ckp, tu letak tangan kt pewot tu nk kaver apo tu? kekekeke..
tapi reli aa lepaih kawen tapi tak peknen2, skala rikter tu mencanak2 jugak mcm aa ada org dlm pewot..mebi hepi sgt kot, hanimon tak sudah2...

cikCha said...

err situasi bdn naik baru lpas kawin tp x peknen2 adalah kecuali aku...uhuk uhuk...>_<

puanstoberi said...

CHE SUE,

Aku pun tatau naper lak aku mao letak tgn kat prut tu. Mengong! Yup. Aku da perasan ramai yg tak peknen akan org sgka peknen sbb badan mencanak2 naik. Ceh!

SHAH,
Mungkin hormon ko belum mencapai thp maksima tu. [lgpun ko travel jauh la ttiap ari. Ce mcm aku ni. Da la umah dkt, pehtu ada pulak yg tukang memandunya] Nikmat wesss..itu yg menjadi2 kegemukan dia tu

Unknown said...

reen, eh, ada gambo nasi impit dgn kuah kacang tu.. gambo makanan ler tu.. tpi dari penulisan ko yg tulis ada laksa, lontong bagai aku dh boleh bayang camane rupa laksa ko. sbb ko kan ada post pasal cite laksa buatan ko sebelom2 ni..so aku bleh imagine sume itu..:D

hah, pasal gathering tu.. sape la tk nak jumpe ko reen.. aku tggu ko turun johor, ko tk dpt cuti lak..sedey.. nk plan gi melaka ni tk tahu la bilanye.. kdg aku free, cik abe tk free, pastu dia free aku lak yg bz.. drpd zaman dahulu kala kita plan kan, tpi tk penah jadik.. insyaAllah, pas ni aku akan try utk menjadikan ia satu kenyataan.. aminn..

cikCha said...

emmm nikmat nyer jd ko...hohoho >_<


wehh pesal tuan umah pakai baju sempoi ajek...? huhuhuh...

puanstoberi said...

PUAN OTO,
nati kita pikirkan sessi bertemu muka tu yer. Hoho.

PUANSHAH,
Ya..kdg nikmat jd aku kdg tak nikmat esp kalo tk dpt cuti. Uwaaa..

Err..tkyah la melawa2. Kata dok umah je. Hikssss..