Wednesday, October 30, 2013

Lupa Renew Lesen!

Ada orang tu kan. Dia kan. Boleh lupa plak kan. Nak renew lesen dia kan.
Dah nak hampir setahun kan.

Haaaaaaa......
Itu lah dia nya.
Tu hari aku nak tukar lesen. Lesen aku expired 19 December. Aku mmg tak pernah lagi buat lesen yang date birthday tu. Sbb aku buat dari tahun 2010. Jadi, nak la renew - buat yg ada gmbr. Tp tu hari ada poblem sket nak baca IC aku, jadi aku pikir aku nak tukar IC dulu.

Masa tu orang tu belagak. Dia kata taknak tukar. Sbb katanya lesen dia lambat lagi mati.
Oke la. Ai pun tak kesah. Taknak tukar takpeeeee...

Sekali kau.....!

Satu hari, ketika nak berurusan yg perlu kan lesen memandu.
"Lesen encik ni dah expired lah"
Haaa... mujo orang yg perasan tu bukan JPJ mahupun polis.

Tapi bole pulak encik tu nak kata "rasa saya dah renew tu hari"
Elo..elo..elo.. encik.. encik... kalau encik dah renew harus lah dah takde lesen lama tu (-_-")

Tak tukau lagi la tu... Pftttt...
Dekat nak setahun oke.

Terus gegas pergi UTC. Mujo lah UTC buka hari Sabtu mahupun Ahad.

Fuh. Mujo juga beliau ni pemandu berhemah. Tapi, kalau nak jadi cerita. Mana lah tahu. Terlanggar apa2 ke. Lagi kena saman sbb tak renew lesen. Satu hal je. Cemana beliau buleh lupa aku pun tak tahu. Lepas ni kena peringatkan la beliau. 

Oh. Dia kalau lebih setahun tak renew kena amik test drive semula ya.
Jadi... sila lah check lesen anda.
Sbb tu aku buat sekali 3 tahun. Takyah nak check2 banyak kali.

Takpun, aku rasa nak buat 5 tahun terus. Lagiii senangggg....

Encik beliau yang sedang keluarkan IC.

renew lesen, JPJ
Waktu operasi JPJ Mini UTC Sentul

4 comments:

Ummialyaanas said...

aiyakkkkk..
setahun tu xmenyedari status lesen..
hihi...

.:fyzz:. said...

ooops..DH akak ke..sabau je la...mujuq la tak jadi apa2 yg di luar kawalan kan..aiseyman tui..sat fyzz nk check purse..hehehe

su said...

hahah... setahun tu.. eh jap..check lesen sndiri.. heheh..sib baik tahun depan..

Masya said...

sedar sbb org yg tgk tu nak bg test kereta ke.. kikikiki .. hadoilahkan.. mujur yg perasan tu bkn jpj/polis.. kalau x mmg haru