Tuesday, September 14, 2010

~Pasal Gigit Kasut~

Korang ada buat tak?
Gigit kasut yg baru sebelum beliau menggigit kaki kita.
Huhu.

Aku percaya...mmg ramai yg tau petua tu.
Tp ada yg tak sanggup nak gigit kasut tu walo belum di pakai kan lagi di kaki.

Cara nak gigit adalah - slps beli tu sila la gigit di bhgn blkg kasut tersebut. Gigit kat umah la. Jgn plak korang gigit kat dlm kedai dpn cashier tu. Nati derang igt korang lapar plak. Huhu. Ini terpakai utk kasut bertutup shj. Jgn plak sandal pun korang kunyah gigit plak. Tp awas!. Mungkin kesan gigi kapak anda akan ber bekas di kasut tersebut. Hoho. Apa relevannya aku pun tatau. Mungkin sblm dia gigit kita, kita gigit dia dulu la. Camtu la kut.

Aku penah gak try petua tu.
Tp entah..jgn tanya berkesan ke tak.
Sbb ada kasut yg mmg tak digigit tak sakit pun.
Ada gak kasut yg aku gigit tak melecet kalo pakai.
Ada gak kasut yg aku gigit tapi melecet gak bila pakai.

So, aku tak dpt nak tau keberkesanannya terhadap gigitan di kaki aku ni.
Lagi pun aku jarang jarang ber kasut ber tutup ni.
Suma koleksi alas kaki aku adalah sandal sajorkk..
Mak mmg tak reti / tak selesa berkasut tutup ni nokss.
Kecuali dlm keadaan terpaksa pakai iaitu ketika intebiu dan bertugas protokol.

Tp skang kena biasa2 kan jugak pakai sbb nak bagi napak formal sket.
Nati nak gi meting ke hapa ke da biasa.

Oleh krn itu aku pun menyambar seketui lagi kasut kat KLCC tadi.
Ngeh ngeh. Lunch time tadi gi KLCC wif Dee. Dia pun sambar seketui sandal.
Mmg b4 raya aku da aim nak beli kat Primavera, tp nyer ,tau la org kemahin ramai. Kasut bertutup tak byk choice kat tpt lain termasuk Sembonia n CR. Mmg tak berkenan la kat ati ni. Dan aku tau kat Primavera ni je pilihan kasut bertutup yg santek (pd pilihan hati aku la..)
So, td mcm pucuk dicita ulam mendatang lah..mujur ada saiz ku ini. Kut tak susah sesaja nak ada. Apa derang buat saiz 4 ni 4 ketui je ke? Ramai okeh yg se saiz dgn aku nih.

Jadi td da gigit sket kasut tu b4 pakai. Harap2 beliau tidak lah menggigit kaki tuannya semula yer. Oh. Kasut ini bakal diletakkan di opis sahaja kerana takut my dear marah. Haha. Ye la, b4 raya da beli 2 pasang kan. Kang mmg tak memasal kena sekeh pree. Syy..jgn bitau dia okeh. Haha.

Eh. Ni nak citer pasal petua gigit kasut ke nak citer beli kasut baru. Haha.

9 comments:

ejaMaria said...

eh... yg aku tau sapu/gosok lilin kat bhgn dalam belakang kasut tu... bagi tpt tu lembut jadi tak la melecet kaki... klu gigit kasut tu... cam tak konfiden je aku dengar... ;p

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

gigit jangan tak gigit
pasni gigit jari plak sebab duit dah abis.. hahahahaha

PUANSTOBERI said...

MARIA :
yg lilin tu ada gak dgr tp aku tak penah buat. yg gigit ni aku rasa dari sekolah dulu lah aku tau. Memula tu aku mcm tak kompiden gak, tp aku terai buat. Tp mcm aku ckp tu la. Kadang takyah gigit pun ok. Tah apa relevannya aku pun tatau.

SAFINAZ :
Haha. Harap2 tidak la gigit jari. Kalo gigit kuih raya tu mungkin la ya kut. Hihikkss. Ini sebenarnya peruntukan duit raya yg dah ditukarkan retu. Ada belen plak. So, apa lagi... kui kui kui

Irtiyah said...

salam

tergelak baca 'jangan gigit depan cashier..' sebab saya suka imagine apa saya baca... heeee

PUANSTOBERI said...

CIKGU :
Haha..sila jgn bayang ada seorang pompuan yg gigit blkg kasut baru dia bayar dpn cashier. huhu

masjuliana ~masjuju~ said...

saiz 4?? untuk kasut bertutup, samalah!

PUANSTOBERI said...

Mas :
Kan..ramai yg saiz 4 kan..tp derang buat sket je. Susah tul kita nak beli. Tp sy pun kalo sandal buleh pakai saiz 5. huhu

cikCha said...

1)erk?? mcm x pcaye ko pakai kasut bertutup saiz 4? huhuh..
2)aku pnah try geget kasut yg bru bli dgn harapan kasut tu x geget kaki aku..tp last2 kna geget a.k.a melecet gak kaki ku..huhuh..ksimpulannye mitos itu tipu sajorkk..hahah..

PUANSTOBERI said...

SHah:
awat tk cayer ni?? tau la aku gumuk skang..tp kaki aku still sindirela tau..awww..

mitos itu kadang2 buleh dipakai..kadang2 tak. huhuuiii