Thursday, June 13, 2013

Tingkatkan Imuniti #2 : Lagi Lagi Juice

Hari tu dah letak gmbr carrot juice kan.
Oke ni lagi juice yang dah dibuat.

Jus Epal.
2 biji epal hijau campur air sahaja.


Jus Carrot.
Tapi kali ni buh susu.
Susu kotak tu. Lps tu aku lak rasa mual.
Aku mmg tak suka susu kotak pure tu.
Kalo susu pekat buat milo tu oke lah. Jadi, aku tak suka. Totally out.
Baik aku buat pure camtu je. Oh. Ini paksa myDH minum gak. Haha.


Jus mangga.
Heyy...! siapa yang nak menafikan keenakan jus mangga.
Sedap tak terhingga.


Jus epal hijau + celery.
First time minum celery.
Oh. Not bad lah rasa dia. Oke je.
Ada rasa cam masin2 yer. Hihi.

Bila aku buh kat IG ada yg kata tambah asam masin/samboi lagi sedap.
Oh. Buat masa ni tak buleh buh lagi la.

Pas 3 bulan nati baru berani nak makan menda2 camtu. Tu pun tak leh selalu.
3 bulan ni kena pastikan makanan yg berkhasiat je.
No junk food, no fast food.
Semua slow food je. HIhi.

Yang pasti jus bayam belum buat lagi.
Takde kekuatan lagi nak try. Haha.
Tp bayam rebus oke. Aku dah cuba makan semangkuk tu ari.
Selalu aku mkn sehelai sehelai je.
Skang aku nak cuba makan semangkuk dengan nasik.
Oke la. Bule la. Tp siang masa lunch tu buleh la.
Dah malam, dah rasa tak lalu. Huhu.
Kira oke la tu. Pencapaian jugak tu kiranya.

Aduhai. Misi tingkatkan imuniti selama 3 bulan ini mesti diteruskan.
Nati nak joging perlahan2 plak.

9 comments:

Nurzakiah Hanum said...

slurppppppppppp

Mixed-family in da house.... said...

CAIYOK KAK....GO HEALTHY ......

Kak.

Jus mangga tu kalau campur sayur hijau macam bayam ok jugak. Tak rasa bayam pon. Try lah.

Atau boleh juga guna daun salad. Daun salad pon tak ada rasa.

D_08 said...

selagi tak sehat betoi2....teruskan berjus... tapi kalo udah sehat nanti...jangan tinggei terus jus2 ni PUANSTROBERI

Sue-Rya Qistina said...

chaiyok chaiyok kekda!!

eKa said...

ala kalu guna blander je boleh tak

Chekgu Azrine said...

Cpt smbuh ye

Maria Firdz said...

sedapnya jus... lama x buat... hmmm.. inspirasi nk buat jus epal jap g nih.. :)

Zana Adieyza said...

banyaknya pilihan juice kekda!! sedapppppp pulak tengok semua gambar tu.. hukhuk..

::EIDA:: said...

wahhhhhhh macam macam kaler jus kekda.. sedapnyeeee...... go go kekda!