Friday, November 6, 2009

~Aku dan Sumpah Bunian~



Iyer..ai know lah..da abis pun da citer ni.
Skang ni da ganti dgn citer apa..nenek kebaya..nenek kebayan..entah, tk follow pun.
Tp citer Sumpah Bunian ni mmg aku follow lah.
Dan kerana Sumpah Bunian ni ler aku terkena 'sumpahan' gak. Tskkk...

Tau kenapa??

Ha...ini dia...tara.ra.ra...



Apa relate dgn Sumpah Bunian?? Sbb butik ni la penaja tudung dlm citer tu. Kan.. bagus kan marketing strategy derang. Slalu dgr tudung A514N1 je (bukan jenama tudung sebenar..hehehe..mcm la org tatau ye dok??) . Skali skala layan la tudung butik lain lak. Aku ada gak mcm nak pegi Al-Habshee ke [kat Bangi kalo tak silap aku], kat Hajaba ke..tp tak terpegi lagi. Tgk dlm majalah2 tudung butik2 tu pun cantik gak.

Diakui aku mmg penggemar tudung ikin awning nih. Masa memula kuar aku da beli. Masa tu baru sorang 2 je pakai gi opis. Ceh..konon mcm yg terawal la..poyos!..tak, bukan apa, yg lelain tu asik bagi alasan 'tak sesuai ngan muka lah', tak berani nak pakai lah..ala aku gamble je. Tp ramai bg respond seswai plak dgn muka aku yg dan makin tembun mcm pau nih. Dan utk tudung ni aku mmg agak tidak 'berkira ' sgt la. Tkpe la..utk keselesaan kan. Tp tkde la nak beli berpuluh2 helai. Weh..kdg tu rega sehelai je da buleh dpt sepasang batik jacquard..brrrr..

Da lama aku tgk iklan Ratu nih..tp teragak2 nak pegi. Bila tgk citer Sumpah Bunian ni esp tudung yg Nora Danish pakai dlm citer tu, mmg berkenan aku nengoknya. Kemas terletak je. Tkde la mcm citer Nur Kasih tu kan. Yg tudung adik Nur tu..senget2, kembang2 makainya. Tkde butik nak sponsor ker? Citer tu kan kebabom glamer [tp ai tak follow sgt citer tu..tgk pun tak setiap mggu].

Memula mmg gi jenguk kat A514N1 dulu. Tkde sale napaknya. Tudung aku beli masa nak raya retu pun da mahal dah [aku beli dulu ada time ada sale, nak raya kan]. Then baru gi Ratu. Kat Semua House. 1st Floor. Naik je escalator, gi arah kiri, kedai dia paling ujung. Kedai ni tak la ramai SA membontoti ko..sng la nak nengok2. Org pun tak ramai [ms aku p tu ada aku n sorang lagi je customer]. Tp aku jd mcm segan plak. Ye lah..tak ramai org pun kan. Jadi pilih punya pilih, dpt la 3 helai [pasang]. Satu yg mmg pakai ngan baju kurung sbb labuh sket, satu lagi pendek [pakai ngan t-shirt], satu lagi jenis anak tudung [yg ni sbb aku sker pakai kemeja pehtu masukkan tudung kat dlm, jd sesuai la pakai anak tudung ni sbb dia pendek, pakai ngan selendang or tudung Tok Ti pun sesuai]. Yg sorang lg customer tu dia pilih tudung syria. Emm.. aku kureng lak tudung syria nih.

Jadi ini hasil 'tgkapan' itu..ada kaler pink,krem n putih.



Ada diskaun utk ahli. Nak jd ahli kena wat belian lebey RM200. Tp aku ada sedikit teguran lah. Butik ni kena mesra pelanggan sket. Dia nyer SA tu kena lebey ramah tamah. Mcm masa masuk tu tak greet kita. [or mebi dia igt aku bkn nak beli pun..pakai pun sememeh jek], tp bila kita tanya2 derang, derang ok je layan..cuma tak memulakan perbualan. Pehtu ms aku tnya "ada tak tudung putih yg mcm citer sumpah bunian tu" SA tu mcm terpinga2. Eh..patut mgt dia kena la gitau derang da jd sponsor utk citer tu, kena la attract pelanggan dgn citer tu. Tunjuk yg Nora Danish pakai tu ke. Peh tu masa aku tnya pasal ahli tu leh la attract aku utk jadi ahli ke sbb sket je lagi, kata la buleh pakai trus kad ahli tu ke, atau nati bila dtg lagi bwk kawan leh dpt diskaun. Emm..tkpe.. napaknya derang kena improve bab yg itu.

Apa pun dr segi kualiti kain, rs lebey ok la dari yg satu tu. Rega pun macam worth la. Aku puas ati la walo rasa menggigil je masa nak bayau. Tskkk...

Akhir kata meh la kita tgk gmbr ini..aku suka lah..comey je ND nih.


Pnstoberi: baik jgn berlebih2 beli..kang esuk thn depan da kuar pesen tudung baru lak..kan da outdated

3 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

bestkan dapat soping barang yang kita berkenan..walaupun mahal..tapi rasa puas hati.. :)

cikCha said...

wehh tunjuk la pic ko pakai tudung tuu...;p

(mana lah tau aku bekenan nak ter bli gak...kohkohkoh...)

puanstoberi said...

puanpurple : yesza..mmg bess...tu pun seb bek incik suami tak bebising..slalu dia bising gak..tp sbb dia pun sker kita pakai tudung tu jd dia tak berapa nak bising.hiksss..

cikCha : nati la..aku pi kenduri sok aku pakai, nati senin ke aku upload k. sila berkenan utk membeli jugak sbb tudung RATU ini lagi selesa. Hikss... (apa hal promote lak nih)