Thursday, August 13, 2009

~TaG : Kecantikan~

Tag dari Ita. Bagus..aku mmg ada keinginan nak wat entry..tp mcm tatau nak buat entry mana satu. Dpt tag ni meh aku buat la dulu.
Owh..Ita gi course eh..patut tkde kat gchat. Tp Reen pun bz minggu ni..jarang dpt online. Esuk kalo lapang kita nyembang eh.

Nama tag ini adalah "cantik ke?" "Seksi ke?"

Q : pengertian kecantikan pada anda ??
A : Kecantikan adalah sesuatu yg subjektif (cliche sungguh ayat.Hoho) Pada saya kecantikan tu bukan shj pada luaran,tp termasuk yg dalaman sekali.Org kata biar seiring.Kalo dari dalam ceria,gembira pasti seri dan kecantikan tu napak kat luar. Ini dpt dibuktikan dgn gmbr2 pengantin baru. Cantik dan berseri kan...tp kalo kita sakit..tak sihat..suma org buleh tahu [waaaa....pjg la plak aku membebel]

Q : bila hari terakhir anda bermekap??
A : Mekap cemana tu..kalo mekap biasa2 pagi td sblm gi opis. Mekap biasa tu maknanya dari pakai toner,losyen,day-cream,foundation,compact powder,eye shadow,eye liner,blusher, lipstick. Ha..mmg ni rutin sy setiap pagi sblm gi opis. Berapa byk tah tempek atas muka saya ni tah..tp jgn risau..saya leh pakai suma tu dlm 5-10minit ajer.. Kalo mekap luar biasa sket..masa jd pengantin makan beradap kat opis lah, masa Promosi Kerja Kahwin bulan Julai retu.

Q : bila kali terakhir anda shopping sakan membeli make up dan yang sewaktu dengannya??
A : Biler eh..owh..ada..tp tak sakan sgt la. kat guardian KLCC. Compact powder saya yg baru pakai sebulan dah jatuh..dan tau la cemna keadaannya..pecah berderai..sian..kena tggu gaji baru la saya beli yg baru yakni mggu lepas.

Q : bila kali terakhir anda syampu rambut ??
A : Baru ptg td, balik dari keja. Rambut saya jenis berminyak..kena syampu slalu.tp bila syampu slalu, gugur plak..adehhh

Q : adakah anda seorang yang kemas dan teratur dalam penjagaan bilik??
A : For sure la (sure tu kena sebut gaya Jasmin Hamid dalam Datin Wannabe..hoho) Saya mmg takleh tgk bilik esp katil berselerak. Dulu ms kat hostel kan kena tarik cadar tegang2 setiap pagi..kalo campak duit syiling pun tak gerak kan..so..smpai skang jd habit gitu. Cuma skang da takleh la tarik tegang gitu sbb bawah cadar ada lapik, mattress protector la,comforter la..tp kena gak kasik dia tak berkeromot.

Gitu gak dlm lemari..baju kena susun dgn cara tak napak bhgn yg berlipat tu..alah..susah plak saya nak explain cemna. Tp kalo org biasa duk hostel time skolah mmg dia leh imagine le cemana. Sbb style sy melipat gini la my dear sy takmo tulung lipat baju. Hoho.. Kalo baju keja lak, sy lipat panjang baru hang..lps tu susun ikut susunan mula dari baju baru pakai smpai la baju yg dh lama tak pakai. Dan satu lagi..bilik kena ada pewangi je slalu..baru la bes je utk beradu [tenaga] hahahaha :p

Q : barangan make-up anda dan brandnya??
A : Barangan?? Suma tu la, mcm sy citer dlm soklan ke2 tu. Mostly Loreal sbb sy sungguh serasi dgn barangan Loreal walo retu cuba utk tidak menggunakannya kerana tergolong dlm produk Israel yg perlu diboikot. Minta ampun..baru je nak boikot dia pi wat sale lak..huhu..jadi masih trus guna lah. Tp skang tgh cuba menghabiskan set make-up hantaran retu...brand EA.

Q : senarai kan 5 actress tercantik di mata anda ??
A : 1st and foremost mmg saya letakkan Nasha Aziz. Sy penah berangan andai kata muka artis mana yg sy nak tukar ngan muka saya ni pilihan sy adalah Nasha Aziz.
2nd: Eja...sgt sweet muka dia kan..cam bebaik je (eh..dia ni kawen ngan sapa eh..)

3rd : Ini my dear slalu kata cantik..tp sy pun akui jugak- singkatannya RCW
4rd : Ala..da tatau..sapa ek..cam ilang ingatan ajek tetiba

Q : last Question : are u Hot?
Hot?? Mmg tgh Hot nih..kipas pasang no. 3 nih. Hoho.. idak le hot mana wehh..ngarut je kalo org kata sy ni hot..tp skang da chubby kan..mana tau kut ada shbt2 lama nak kata sy hot tetiba..[ada kerrr???]

Tangkap @ sertakan 3 keping gambar anda yang anda rasakan paling seksi. Tak semestinya tak berpakaian atau mendedahkan. Mungkin anda rasa senyuman anda masa itu adalah seksi.
Sertakan!!Nyatakan kenapa gambar itu begitu seksi di mata anda?



Alamak! Gmbr sy byk dlm PC kat opis..jd tak dpt la sy memenuhi keperluan soklan ini. Sy kasik sekeping ini ajer..itu pun bukan yg seksi dan hot..sy cilok dr fesbuk sy sendiri. Mungkin esuk buleh sy edit kan.

Dan soklan biasa..kena tag rakan2.
Dgn ini sy mau tag che sue yg jauh nun di Algeria [sue..sementara ko bz cam semut tu tolong la perabihkan tag nih..tk susah pun]
Sy juga mau tag Ayang yg da mula updet blog dia.
Sy mau tag Alang Zawi,tp dia tak penah la nak buat tag.[Alang, kalo kamu rajin..sila buat yer]
Sy mau tag siapa lagi ini...silent reader saya..Kak Nurul, Zana..mau buat?? walo takde blog sila la buat di memana folder anda yer dan sharing ke network saya. Hoho.

Sekian...saya sudah tamat menjawab tag. Thanks Ita eh..ai mmg sker jawab2 tag ni..laju je ai buat ha.. ngeeee.... :))

No comments: