Saturday, October 17, 2009

~Tak lalu makan nasik~

After raya retu aku mcm tak bernapsu ajek nak makan nasik.
Dh sebulan kan raya..ha..sejak balik ke opis pas cuti raya tu leh dikira berapa ari je aku makan nasik.
Pas tu wiken je sibuk memenuhi undangan ke open house. Pun tk makan nasik sgt.
Jadi nya pada ptg Khamis ari tu (15 Okt),aku rs tingin banget nak makan jajan2. Masa tu kat opis lagi. Elok je clerk aku turun cafe dlm kul 4 tu, kirim ke dia kopok ikan tu. Cam sedap je makan. Kt unit aku ni kekdah nya, kalo kak ida derang ni nak makan samting sure derang pun ikut sama. So, nyer da 3 org makan kopok peptg tu. Lain2 tu puasa..dengo je lah k'org krup krap krup krap (esuknya derang da tak puasa..tgk derang bwk kopok seplastik beso..hai..baleh dendam yo..hikssss...! )
Lps tu tipon my dear, kabo ke dia nak singgah jusco au2. Nak beli jajan je. Gchat lak ngan Shah, katanya dia tgh makan twisties merah. Cam terliur plak haku dgr dia makan twisties. Apa kes nak makan jajan je ni.
Makanya, nak balik tu singgah la jusco. Dlm pemikiran nak beli junk food cam twisties ke biskut2 ke kan..da ckp ngan my dear pun-beli jajan je. tpnya..tetau je lah, being me-puan stoberi..mesti la terbeli menda lain. Lalu kat bhgn frozen,napak lak popcorn chicken, tingat lak salad makan ms open house Zirah.
Laju2 call dia.
"Zirah..kasik ke aku resepi salad ko retu..ttiba aku tingin nak wat plak"
"Ko nak skang ker??"
"A'ah..aku kat Jusco nih, nak carik trus bahan2 dia"
"Owh..ok senang je ko buh black pepper sauce,thousand island,susu cair then sos sket"
Ha..got it.. bhn2 salad tu sukati la nak buh apa kan..ikut taste kita kan.
Makanya, aku amik la popcorn chicken,buah epal (anggur aku tak amik..mahal! Haha..lg pun nak try je dulu) Kobis kaler purple tu (kobis ke tu ah?? ) then carik2 black pepper sauce, nan ado plak botol kecik. Yg ado besau tu..namo ah..kang xpired kang mcm dulu tu. Bkn nak pakai selalu. Sudahh..camno nih??
A'ha!! Dpt idea ! Hik hik..aku beli je thousand island..kat umah tu ada lagi serbuk lada itam. Kang pas gaul2 suma tu aku tabur je lah serbuk lada itam tu..haha..ok tak Zirah??
So..mlm ini kita diner kita salad je yer..d.i.e.t. Haha.
Dan ini "jajan je" aku tu.

Balik umah ku pun memula operasi.

Malam ini kami diner ala2 western.


Sessi menyediakan salad. My dear tolong potong2.


Aku rasa kena buh ini la..takut tak pedas..tp tk gaul sekali la..kang my dear tergigit pitam lak dia kang. Aku tkpe la..mmg hantu pedas nih. Kalo nak tau, makaroni goreng pun aku taruk cili padi. Haha. Mmg lidah m.e.l.a.y.u lah!


Gaul segala2.


Masuk thousand island. (zirah..ku tk buh susu cair sbb kureng berkenan sket susu2 nih..tp lagi sedap eh kalo buh susu?? )

Dah siap.
Ini la dinner kami malam itu.Ada salad,ada hash brown,ada garlic bread, ada mushroom soup. Diet dinner ke?? Hoho. To Zirah,thanks eh bagi resepi nih..nati open house ku mesti ada menu ini pula..ahaks!!!

P/S : Coming up-citer open house!

Pnstoberi: ok gak makan camni..kenyang giler rasa. Smpai terlebih2 lak buat, ku simpan dlm peti ais, pg tu bwk ke opis, bg adik2 kat opis tu makan. Dah tu derang request kak ida bwk lagi isnin ni..huhu. Ok la..ada lg half kobis purple tu..buleh la aku buat utk derang.

No comments: