Friday, September 4, 2009

~Tetiba Terasa Ati~

Ni citer masih 'panas' nih.

Memblog di waktu lunch ari Jumaat.
Mcm tak percaya pada diri sndiri je bila aku berada di opis di waktu rehat yg pjg nih.

Haha.Penyebab aku melepek ajek kat opis :-
-Keadaan adalah ujan ketika ini.leceh.jln komprom jem lah.
-Kawan takde-adik clerk aku tu kena duty jg kaunter kad kredit.
-M.A.L.A.S-lgpun mlm kang my dear kata nak gi Jalan TAR. Wah..ni pun statement mcm tak percaya sbbnyer....dia yg ajak..slalu aku je ajak. [Emm...tak pikir lg nak beli apa nih]

Ok..dah byk alasan dah tu. So..back to d story ~Tetiba Terasa Ati~ tu.

Aku terasa ati dgn statement ini -

"ida: awek saya la....takkan awak lak???"

Ha..kalo tatau ujung pangkal mmg la la takkan terasa dgn ayat tu. Tp kalo tgk mcm ni mungkin leh detect la kan..

Abdul replied after your comment on Norzuzila Md Salim's photo:

"ida: awek saya la....takkan awak lak???"


To see the comment thread, follow the link below:

http://www.facebook.com/n/?photo.php&pid=30637703&id=1264942912&comments&alert&mid=10a56e1G552491e7Gbf901cG10

Thanks,
The Facebook Team

Iya.Aku ttiba terasa ati dgn komenan sesorg di fesbuk.

Citernye gini.
Si Ila,bes pren aku masa kat uitm dulu tu tlh merajinkan diri mengupload gmbr2 kitorg dulu. Makanya adalah gmbr aku ngan Ila, juga ngan bf aku [ketika itulah] masa konvo dgn memegang bunga2an.
Jd si ex aku [ketika ini] mengomen lah di gmbr tersbut : "dapat bunga la..."
Aku pun bls komen tu : "dpt dari sapa la tu"
Dan dia pun bls balik dgn ayat kat atas tu.

Tersirap okeh [err...tetiba rs teringin sirap bandung bila tulis tersirap tuh]
Apahal tah aku tetiba sensitip,emosi,sentap dan sewaktu dgn nya lah.
Oleh krn opis aku block mendalah fesbuk tu,aku pun sms jek ke dia.
Aku ckp la aku terasa.Aku ckp juga aku tau dia tak maksudkan nak malukan aku ker.
Dia balas. Katanya dia gurau2. Dia kata juga kan suma org tau yg bunga tu awak yg bagi.dan kita asik berkepit ajek ms tu.
Itu org yg tau. Org yg tatau.

Mcm aku dpt komen kat gmbr kawen aku.
Slh sorang kawan komen "aku terkejut tgk gmbr kawen ko, aku igt ko kawen ngan xxx (ex aku tu la)
Aik...tak sgka..kawan aku tu tak smbg degree..tp cemna dia leh wat gosip ttg aku. Pelik.Pelik.
So,kat sini la relate nyer perasaan "terasa" aku tu.
Bila si ex aku ni buat statement camtu kan mcm mengundang spekulasi yg aku ni mcm terhegeh2 ke dia.Mcm si ex aku ni tak anggap pun aku ni awek dia. Ha.Gitu. Aku ni mmg sker pikir2 camtu..tp aku buleh je neutralkan balik perasaan aku tu. Tkde la aku pikir negatip smpai ke sudah. Cuma aku slalu mengandaikan sesuatu yg negatif at d 1st place atau secara legal term dipanggil secara prima facie. Ha..gitu..dan bila aku dah andaikan perasaan tu aku segera menzahirkan dia pada org yg aku tak puas ati tu. Not good kan?? Lps tu aku rasa mcm 'eh..tkde apa lah menda tu.Apahal aku beria nak terasa' Tp tak leh nak undur dah la..sbb aku dh msg/ckp. Ha...

Tah..pesal aku amik berat sgt tah.
Tp...serius..tak sker.
Si ex aku pun mintak maap. Ditmbh lak dia tulis 'sayang awak' kat last SMS dia. Apa kesss??? napak kat laki aku kang mmg jadi kes. Tp..aku tau dia saja tulis gitu.

Err...aku kena citer gak lah bahawasanya aku mmg still berkawan dgn ketiga2 ex aku.
(sbb kawan gchat aku ada nanya...hehe..aku geram..aku stori je kat member gchat aku tu.haha.itu pun nak citer..tp itu lagi tabiat aku iaitu mudah menceritakan masalah pada org.sgt mudah dan aku mmg perlukan sesorg bila aku ada poblem.itu mmg AKU)

Iyer. Aku hanya ada 3 ex sahaja yakni yg aku penah kategorikan sbg KEKASIH. Ada gak mcm kawan kejap2 tu..itu tak masuk list sbb aku mmg tak penah suka pada mereka..hanya stok geli2. Pada 3 ni mmg penah ada perasaan la.

Dan dgn mereka bertiga aku still contact. Suma tu da kawen. Derang kawen, derang jemput aku, aku kawen pun aku jemput mereka. No hal.

Slh sorang tu kat Mara (which yg wat statement aku terasa tu la), siap leh mintak tolong emel kan akta MARA la,carikkan no. fon ke apa ke. Tkde masalah. Sorang tu mmg rakan sepejabat. Dulu kat cawangan, skang da sama kat HQ ni..pun takde poblem nak sembang2 ke apa ke. Dan sorang lagi..tu tak berapa sker sgt sbb dia ni mcm tak matang ajek..buleh la berkawan..tp takde menda pun nak mintak tolong ke dia.

Aku buleh je berkawan dgn derang ni sbb aku clash dgn derang bkn sbb gaduh ke apa. Suma secara baik je. Mmg suma tak penah la ada term "kita clash lah" tp..mmg takde jodoh..dan menda tu pun berlalu gitu je. Dgn yg 1st aku clash sbb takde sebab. Boleh??? Entah..bodo2 masa tu terus clash. Tp aku rasa mcm aku kena 'tulah' gak lah.Sbb- takde sebab aku takmo kawan ngan dia. Tak gaduh..tp takmo kawan dah. Haha. Kena tulah ko..berapa kali aku berkawan ngan lelaki pastu asik tak menjadi je (tu yg aku kata aku tak iktiraf mereka itu ex aku)
Sehingga la sethn kemudian..aku ter ber couple ngan ex aku keja MARA tu. Ter..mmg ter ber couple ngan dia sbb tetiba je. Kawan..kawan..kawan..smpai la abis degree. Tp hub mcm tak berapa nak kukuh la..tatau sbb apa tah. Smpai la masa dia propose nak kawen aku takmo. Ada permintaan dia yg aku rs aku takleh fulfill. Jadi..perpisahan terjadi lah. Tp mmg takde gaduh2.
Masa aku clash tu aku da keja..jd lps clash tu aku mula rapat dgn ex ke3 aku yg sama tpt keja tu. Owh..dgn yg ini aku takleh citer lelebih sbb aku sedey nati. Perpisahan mmg sbb 'takde jodoh'. itu je aku leh ckp kan.*tskkkk..... (haihh..mengada..babap gak kang)

Aku rs aku penah citer lah pasal ni kat blog lama.

Buat masa ni aku pun tak rasa apa dah pada mereka2 tu. Let's it goes by je. Yg berlalu jd kan kenangan. Memasing da ada kehidupan sendiri. Cuma mereka itu menjadi sedikit daripada kisah lalu aku. Mereka mmg [pernah] ada dlm life aku. Itu shj.

Dan mmg Tuhan dah tentukan yg my dear lah soulmate aku..sbb nya bila dikumpulkan watak2 baik mereka ber3 tu..suma tu ada pada my dear. Tu sbbnya I LOVE YOU hanya utk my dear.

Oklah..nak rest jap lah..citer mcm tergantung je.Hua Hua Hua [bes lak lagu apek nih..nak download lah]

Puanstoberi: Pernah ckp ngan ex kedua yg nak jadi besan dia nati. Haha. Giler ke hapa? Aku ni anak pun tak mandang lagik.

No comments: