Monday, September 14, 2009

~Kitaorang sudah..korang dah?? ver:4 ~


Tukar duit raya!

Ni bukan kitaorg..sebenarnya Aku je sudah. Laki aku, aku tatau. Tentah takde peruntukan utk ini. Haha. Sangapp la anak2 buah aku tak dpt duit raya.

Aku rasa suma org dah. Sbb aku tgk kat Maybank Kg Baru dah tulis cam gini "Tukar utk duit raya telah habis". Aku mcm errk..cemna leh abis, bukan org nak amik duit tu..org tukar je kan. Pe salah kalo dia tukar bebyk. Tp takpe..takmo komen lelebey, aku bukan di bidang perbankan ini. Jd senyap2 ajer.. Tp..ada aku kesah??
Aku da tukar sejak awal puasa lagi. Bagi je kat adik clerk aku. Kakaknya keja di EON Bank. Jadi minta dia tolong kat kakak dia ajek. Ramai je org opis kasik ke dia, Dan ari Rabu lepas dia kasik.
Takde la banyak peruntukan duit raya aku ni. Mcm thn lps gak, anak2 buah aku n anak2 buah my dear duit merah tu la. Tak kira kecik ke beso. Hijau tu..thn2 lps takde..tp sbb my dear byk sepupu2 kecik2 lagi jadi thn ni ada peruntukkannya. Yg biru itu, bebudak yg dtg kat kg. Tk cukup nati abg2 aku yg lain top up lah. Ramai tu kat kg thn ni.

So..selamat mengumpul duit raya yer adik2...

Puanstoberi: agak2 dpt tak duit raya dari incik my dear?? hik hik....

4 comments:

shah said...

duit raya yg kitorg dah tukar utk taun ni :-
aku RM150 jer
abg aku RM200...

oleh krn masing2 xde anak buah lg, so duit raya tu diperuntukkan utk adik2 aku, adik dia, mak ayah dia ngn mak abah aku..

spupu spapat yg kecik2 tu kami bajet rm1 sorg cukup kot...heheh

puanstoberi said...

huhu..ok la takde anak buah lagi. Dpt anak buah cam aku ni ha..mmg masak..tp ada 12 je..tak byk lagi tu..hoho..eh..lupa anak buah incik suami ada 3

Che Sue said...

aku ada sorang je anak sedara..belah enche asben 3 ketui..that makes it 4 org je..jaaadi limaploh hinggit cukup aa sorang spoloh..hehehe..sep bajet raya~!

puanstoberi said...

che sue- haha.mmg jimat itu namanya kalo ada anak sedara betui ada sket jer. yg anak2 sedara jauh2 tu bagi singgit sorang udah la kan (statement giler kedekut)
Sue - apa kata ko kasik derang duit algeria tu je (huhu aku tatau nama apa duit sana)