Wednesday, February 18, 2009

~Aku sUka~

Sejak aku survey2 menda2 utk kawen aku dulu, aku jd sker suma yg berkaitan ngan kawen ni. Contoh cam gambar2 kawen yg PG amik, mekap, aksesori, gift dan suma yg berkaitan lah. Minat sungguh aku. Hingga aku dh 2 bulan lebey aku kawen ni pun sibuk lagi masuk FP yg ada gambo kawen smpai bebudak opis aku tegur.
Entah ek' aku dh smpai ter minat.
Smpai aku dh bercita2 nak jd wedding planner, nak bukak butik pengantin sendiri.
Tp macam nak hancus je cita2 tu.
Sbb per??
Sbb aku ada cuma ANGAN-ANGAN MINAT je.
Aku takde skill lelain yg berkaitan utk merealisasikan impian aku tu.
Tp..aku rasa bila dh ada MINAT, yg lelain tu will come gak kan.

Kalo nak bukak butik pengantin kena tau menjahit, make up kan org, walo kita leh hired org tp kita kena tau gak. Mana leh bulat2 serah kat org lain kan.
Bes la.
Tingin sgt rasanya.
Dan butik yg aku nak bukak tu kat kawasan umah aku kat perak nun.
Sbb aku masa aku survey retu susahnya aku nak carik pakej yg memenuhi impian aku.
Kalo ikutkan pakej yg aku amik tu jauh dr umah aku.
Yg memerlukan tambahan smpai Rm50-Rm100 hanya utk transportation which aku leh buatmenda2 lain dgn duit tu.
Aku berangan kalo aku buat butik tu aku buleh bukak FP ke blog ke utk org luar survey dulu.
Lepas tu baru pi kedai.
Mcm aksesori pelamin ke baju ke buleh carik kat KL. Baru up-to-date (sbb aku survey kwsn dkt ngan umah aku baju2 dia mmg tak up-2-date, ngan tudung nyer aci sebat je tudung bwl)
Angan-angan aku je tu. Kalo la dpt direalisasikan..heemmmmm.....

Apa pun,utk wedding aku retu mmg aku puas hati la. Alhamdullilah sumanya nampak elok pada pandangan aku. Pelamin kubah (kan..outdated dh weh pelamin kubah tu,tp kat tpt aku ok je lagi), mekap (walo tak se vouge dan se tebal mekap di KL ni, napak la muka aku berubah) meja makan penuh ngan makanan sedap, baju pun ok (walo baju tak french lace n baju my dear besau) dan paling aku puas ati tudung..aku mmg nak tudung yg aku pakai selesa, jenis ciffon,anak tudung terletak dan veil yg labuh. Suma tu aku dpt. Paling penting selesa bila pakai sbb kalo tudung tak selesa mesti muka jadi 'ketat' je.

Dan akhir sekali meh aku nak poyokan diri tempek gambo sendiri.



pnstoberi: apahal tah tetiba lak tingin nak jadi wedding planner ni.

No comments: