Tuesday, August 9, 2011

~Pasal PhotoBook Lagi~

Miahahaha. Walo aku tak bernapsu nak membeli belah di Pasar Ramadhan mahu pun bersesak sesak di Sogo atau Jalan TAR, tp aku tak tahan godaan deal deal yg berkeliaran nih.
Akhirnya sekali lagi tewas juga. Hoho.

Sbb nyer bila aku d/load software yg diberikan. Dan terai terai.
Rasa...alamak..bes banget neh.
Bagi aku la yg sker main2 gambau dan sker tgk gambau dan sker album gambau photobook.
Bes weh. Sila la terai d.load.
Dan terai design.
Ni saja aku main2 design dulu.

Aku saja terai letak gmbr kawen aku. Dia leh letak gmbr bunga. Tuka background blakang. Kira lagi bes la dari fotobook aku amik tu ari. Tu guna photoscape. Tp tu pun oke gak. Aku da buat 37 pages dah. Lagi 3 je. Nati leh antar dah. Hihi.

Lps tu tgk lak gmbr2 album contoh ni - album
Lagi la cam meleleh ailiyo nengoknya.

Makanya terus la aku beli.
Lagipun dia valid smpai Mac 2012.
Mungkin leh letak gmbr raya.
Or 
Mungkin leh letak gmbr aku gi bercuti nati (Insyaallah).

Apa pun. Mmg aku sker! sker! sker!

Eh. Korang tak nak ker?

Leh letak gambau raya nati. Misti bes oh.
Sapa mau beli klik saja di sini - groupon photobook.

Haha. Dah 2 fotobook aku beli neh. Gilos!
Skang ni org nak kawen sng lah. Just hire org amik gmbr je/suh je sedara mara yg pandai amik gmbr. Design da leh wat sendiri. Giler bes! Time aku kawen dlu tak byk lagi, kut tak tader la peristiwa aku kena 'kencing' ngan PG tu. Wat photobook dkt nak 1/2 tahun. Sudahnya aku kasik ke org lain je siapkan. Cinabeng tul!

Apa pun. Ai loike. Ewah! Mementang dpt bonus. Sesenang ati je beli kan. Hihi.

26 comments:

Anum said...

best kan sis
anum ingat nak ambik gak satu

Lida Rahim said...

baru jer amek.. i loike it too..

Unknown said...

baru send smlm...tunggu hasilnyer...ngeh3

Zana Adieyza said...

zana pernah tempah photobook dari kedaigambarkami (KGK).. hasilnya pun ok..

http://kedaigambarkami.blogspot.com/

akk dah tempah 2 eh.. meriah betul!!

AyangAizul said...

dah donlod dah... tq la bg link
ada beli photoshoot session kat MAD. so leh la wat photobook ni nnt....

Unknown said...

best ker kak? harus cuba nie!

eKa said...

eka pun baru kenal photobook ni dari kekda...nak try explore nanti...eka dulu kawen, dapat album kawen kat setahun gak tau...tu pun jenuh bertekak...salah eka sbb dah bg duit...cer bg sparuh dulu kan....gertak dia tanak byr, baru laju dia wat keje

eKa said...

kekda...ni ada soalan budak darjah 1 ni...kene beli dulu baru leh design ae...kene tekan

buy this for friends dulu ke. dan mesti kene login dgn fb ke


sori...eka mmg tak penah tau benda alah ni :) ngeee

ejaMaria said...

hehehe... aku nak buat photobook anak-anak ni... tak siap-siap... jap lg nak dload gak la software yg nko link tu... klu best dan menepati kehendak - baru beli... ;p

Cik Anita said...

tak pernah pun pakai photobook ni. selalu dengar je orang cakap.hihi

shahrilhakime said...

uiiii...ok le....takde le nanti keluo belanje banyak sngat ndak upah oghang tangkap gambo, decorate gambo kite......

Hida Kadiso said...

syoknye.. tp gambo kawen dulu pakai kodak.. mane gaye nka tarok dalam potobok tu.. kene scan la jawabnye.. huhuhu..

puanstoberi said...

Anum :

Sila..sila.. amik :)

puanstoberi said...

LR :

Hik hik..like kan..bes..bes.. :D

puanstoberi said...

eT:
Wah..Et da send ya..sila gitau hasilnya nati yer.. akak baru nak godek2 buat design :D

puanstoberi said...

ZANA :

Tu la pasal. Pentamak haloba lak rasanya.
Padahal dedua pun da beratus. Huhu.

Akak buh gmbr cuti2 akak je. Hik hik :D

puanstoberi said...

AYANGAIZUL :

YEps...mmg pelaburan bijak lah sekiranya begitu :)

puanstoberi said...

JIVEBUMZ :

Bes! sila cube. Hihi

puanstoberi said...

EKA :

persoalan tlh terlerai kan?
Jadi slmat mendesign :)

puanstoberi said...

MARIA :

Bes gak. Tp ni software mmg khas utk dia la. tk bleh nak print utk menda lain. hihi.

puanstoberi said...

CIK ANITA :

Kawen nati amik lah. Mmg berbaloi2. Akak sker je. Hihi

puanstoberi said...

YOB D_08 :

Ate nyer betoi beno Yob. Kalo upah org amik gmbr skali ngan buat buku ni pun beribu.. awok retu sebelah pihak je da 1k lebih. Uhukss. Huhu

puanstoberi said...

Eda_EJ :

Alahai..kalo gitu kena amik gmbr anniversary la. beserta anak2.
kendian leh masuk ini photobook. :)

ej said...

huhuhu.. murah gak nih.. tp rasanyer die bagi untuk full image wrap A4 Landscape je kan.. kalo nak saiz laen kener tambah duit kan. hurm.. tp still murah lagi. tatau la kalau die bagi murah tapi tak de upgrade ke premium paper.

puanstoberi said...

ejai_ej :

Eh. Igt kut Eda_EJ yg komen skali lagi. huhu.
Mmg la utk A4 lanscape. itu pun udah cukup. retu photobook wedding pun beso itu.
Paper tatau la premium ke apa.

Tp below RM100, for me, ok lah tu sbb kalo print gmbr, anta cuci kat kedai pun sekeping da 35sen. Kalo 40 pages, secara purata leh letak 160 keping (kalo susun empat2 keping sehelai). Jadi kalo cuci 160 keping = RM56. Tu tak dpt album.

Jadi begitu lah.

ej said...

yups... agreed kak.. saya pon kalo wat job prefer bagi photobook dari sticky nih. sebab sticky nih leceh. nak print, susun.. adeh.. letih.. photobook nih banyak kali gak saya wat, cuma dengan Photobook malaysia nih belom penah lagi la.. InsyaAllah nak try jugak.. kener gak carik 2-3 vendor.. untuk dapatkan best result. cuma takot vendor 2-3, tp tempat printing die sama. hehehhe... sorry sebab comment banyak kali kak... heheheh salam kenal... :)